آموزش

معلم خوب از نگاه یونیسکو


خلاصه :

تحقیق یونیسکو راجع به معلم خوب از نگاه دانش آموزان کشورهای مختلف

سازمان یونسکو،در سال 1996 میلادی کتابی با عنوان‏ خصوصیات یک معلم خوب منتشر کرد که در آن،بیش از 500 دانش‏ آموز از 50 کشور جهان،درباره‏ ی ویژگی‏ های یک معلم‏ خوب اظهارنظر کرده بودند.
بخش‏ هایی از آن را می‏خوانید:
-سیانه هلی،اندونزی
یک معلم باید سه مشخصه اصلی داشته باشد.
1)زمینه‏ ی علمی،2)مهارت‏ های حرفه‏ ای،3)خصوصیت‏ های‏ شغلی
یک ضرب المثل می‏ گوید:اگر به من ماهی بدهی،یک روز مرا سیر کرده‏ای;ولی اگر به من ماهی‏گیری یاد بدهی،یک عمر مرا سیر کرده‏ای.این،باید فلسفه یک معلم باشد.معلم باید صبور، مهربان،انعطاف‏پذیر،کاردان،شکیبا،با دیدباز با اخلاق‏ خوش و مشتاق باشد و از تدریس لذت ببرد.نیز باید امانت‏دار،صادق،با قوه‏ی تصور قوی،خلاق و کارآمد،منظم،مفید،فروتن و باحیا باشد.

-لاکسمان وادگیر،هندوستان
یک معلم خوب،بچگی شاگردانش را با روشی دوست داشتنی‏ می‏فهمد.او می‏فهمد که فرهنگ بچگی از فرهنگ بزرگسالی کلی‏تر است.
-کوکوبوباراسا،کنیا
من فکر می‏کنم از خصوصیاتی که یک معلم خوب باید داشته‏ باشد،توانایی حرف زدن متناسب با سطح شاگردان است که یادگیری را جذاب و فهمیدن را آسان می‏کند به صورتی که دانش‏ آموز گوش دهد و منتظر آمدن به کلاس باشد و معلم نیز کلاس را کنترل کند.

علی السباق،مصر
1)معلم باید شاگردان را دوست داشته باشد و بداند که بچه ‏ها شخصا می‏توانند با کمک او مشکلاتشان را حل کنند;
2)طبیعت مشترک و علاقمند به معلم کمک خواهد کرد بچه‏ ها را بهتر بشناسد;
3)بچه‏ ها معلم ‏هایی را بیش‏تر دوست دارند که بتوانند به آن‏ها اطمینان واعتماد داشته باشند.

-هانا گانتر،آلمان
یک معلم خوب باید:
1)صبور باشد;
2)روش‏های تدریس را بهبود ببخشد;
3)روی موضوع تسلط داشته باشد;
4)به دانش‏ آموزان برای علاقمند شدن به موضوع مربوطه‏ آگاهی بدهد;
5)بداند که شاگردان چه‏طور باید کار کنند;
6)حالات زمان بچگی‏ اش را به یاد بیاورد.

زهیدشاه،پاکستان
من فکر می‏کنم یک معلم خوب باید دانش‏ آموز را در مورد تمامی نیازهایش راهنمایی کند;هم به صورت کلامی و هم به‏ صورت علمی.او باید بچه‏ ها را دوست داشته باشد،به آن‏ها خدمت‏ کند و احترام بگذارد.

-آبانا،فیلیپین
برای این‏که یک معلم ابتدائی خوب باشد لازم است که:
1-احساسی مثل یک بچه داشته باشد;
2-مثل یک بچه فکر کند;
3-مثل یک بچه عمل کند;
4-در فکرکردن و واکنش دادن بزرگسال باشد;اما به خاطر داشته باشد که او نیز یک بچه بوده و زمان آن است که آن دوران‏ بچگی را احیا کند.

-زایرالکساندرا،مکزیک
معلم برای دانش‏ آموزان،مثل باران برای زمین است.

-عمر،مراکش
یک معلم خوب به همه‏ ی نیازهای شاگرد پاسخ می‏ دهد،نه‏ فقط نیازهایی که در برنامه انتخاب شده است.

-بن‏گانی زیمبابوه
من دوست دارم معلم به من کمک کند که فکر کنم و خودم‏ به جواب مسئله برسم.

۴ سال پیش
جالب و موثر بود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران