محتوای درسی

بازی و ریاضی


خلاصه :

بازی ولی آموزش ریاضی

بازی طبیعی‌ترین وسیله آمـوزش کودکان است. کودک از طـریق بـازی آموزش می‌بیند، چیزهای تازه‌ای کشف می‌کند. به اطراف توجه می کند وحس کنجکاوی رو در کودک ایجاد می کند. محیط پیرامون خود را مورد آزمایش قرار می دهد. کودکان هنگام بازی تجربه های زیادی‌ به دست می‌آورند و متوجه بسیاری از مسائل می‌شوند. کودکان قبل از  یادگیری  نیاز به تکرار و تثبیت دارد اما این را هم در نظر بگیرید که تکرار محض کافی نیست و ایجاد لذت و خشنودی کمک زیادی می کند.

برای کودکان در زمان قبل از ورود به دبستان  بازی و فعالیت های که مهارت های کابردی رو دارند بسیار حائز اهمیت است که مربی با سلیقه و هنر  خود  در شکل دادن به موضوعات طراحی شده برای کودکان یک محیط امن برای حرکت رو به جلو او ایجاد کند.

برای خانواده ها بالا رفتن یادگیری متون درسی اهمیت بالایی دارد و همیشه نگران کودکان خود هستند. مدارس با رویکرد های مختلف برای کاهش این نگرانی  همیشه در تکاپو هستند.

از مسائلی که مدارس صاحب سبک به دنبال ان هستند آموزش موضوعات مربوط به دبستان در زمان قبل از ورود به این مقطع است.

ما هم همسو با دیگر سبک ها برای آموزش قبل از دبستان تلاش خود را می کنیم تا کودکان به صورت غیر مستقیم  مهارت ها رو با بازی و فعالیت  و ارائه انچه که یک کودک لذت می برد و ارتباط برقرار می کند خواهیم داشت.

آموزش های ریاضی و فارسی دو تا از مهم ترین متونی هستند کودکان باید در قبل از دبستان با آن آشنا شوند.کودک نیازی ندارد متوجه شود که دارد مهارت ریاضی یاد می گیرد بلکه در بستری غیر مستقیم و به صورت پایه و سبک این مسیر آموزشی رو با نیاز های که دارد و لذت می برد همانند بازی و فعالیت ها به صورت دست ساز ها می پیمایند.

از نمونه آموزش ریاضی در پیش دبستان که هدف، جمع هایی که جواب آن ها پنج است رو با یک داستان(از سری مسائلی که کودک به خوبی با آن ارتباط می گیرد) نشان می دهیم:

۳ سال پیش
سعید جان واقعا لذت بردم
به منم یاد بده 😊

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران