رویدادهای مدرسه

در مورد کارکرد کارت های بانکی بیشتر بدونیم !!!!

از کارت تا کارت (در مورد کارکرد کارت های بانکی بیشتر بدونیم !!!!)

در مورد کارکرد کارت های بانکی بیشتر بدونیم !!!!


خلاصه :

در مورد نحوه کارکرد کارت های بانکیمون بیشتر بدونیم!!!!!

خیلی از ما خیلی راحت از کارت های بانکیمون استفاده میکنیم و کلی کار مثل انتقال و جه و.... خیلی راحت انجام میدیم بی آنکه از فرایند نسبتا پیچیده کارت های بانکی مطالع باشیم پس با ما همراه باشید تا هزار توی کارت های بانکی رو بشکافیم :)
 

کارت مغناطیسی چیست؟

کارت­ های مغناطیسی از جنس PVC می­ باشند و تا حدودی شکننده هستند و نباید مقابل نور و حرارت شدید قرار گیرند. همچنین قرار دادن این نوع کارت­ ها در مجاورت اجسامی که خاصیت آهن­ربایی دارند یا ضبط­ صوت، تلویزیون، بلند­گو و موبایل باعث از بین رفتن اطلاعات ذخیره­ شده در نوار آن­ها می ­شود.

ساختار نوار مغناطیسی

نوار مغناطیسی از ذره های ریزی مبتنی بر آهن که در لایه ای از پلاستیک پوشانده شده، ساخته شده است. در نوار مغناطیسی با تغییر خاصیت مغناطیسی، ذرات کوجک مبتنی بر اهن اطلاعات را ذخیره می کند. البته این نوار ها به علت محدودیت های فیزیکی موجود نمی توانند اطلاعات زیادی را شامل شوند.
این نوار شبیه نوار کاست است که محکم پشت کارت چسبیده است. به جای اینکه موتور نوار را بخواند، دست شما که کارت را در دستگاه کارت خوان حرکت می دهد باعث خواندن اطلاعات می شود.

انواع نوار مغناطیسی

به طور کلی شما می توانید دو نوع از کارت های مغناطیسی را در بازار پیدا نمایید. هر یک از آنها ویژگی های محنصر به فرد خود را دارند و با توجه به همان ویژگی ها کاربرد متفاوتی نیز دارند.

کارت مغناطیسی HiCo: عبارت HiCo از ترکیب high-corecivity گرفته شده است. در حقیقت این دسته کارت هایی را دربرمی گیرد که نوار مغناطیسی آنها از دوام بالایی برخوردار است. در نتیجه شما می توانید در طولانی مدت بدون هیچگونه نگرانی در خصوص خرابی این نوع از کارت ها از آنها استفاده نمایید. کارت های بانکی دقیقا جزء همین دسته بندی هستند و تا زمانی که به شکل درستی از آنها استفاده شود برای شما قابل استفاده باقی می مانند.

کارت مغناطیسی LoCo: این دسته کارت هایی را دربر می گیرد که از دوام پایین تری برخوردار هستند. عبارت LiCo نیز از ترکیب low-coercivity گرفته شده است. شما به هیچ عنوان نمی توانید از این کارت های برای طولانی مدت استفاده کنید. در حقیقت نوار مغناطیسی آن برای مدتی محدود مشخص قابلیت ذخیره اطلاعات را دارند. از این نوع نوار مغناطیسی برای کارت هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند یا اطلاعات آنها به صورت مداوم تغییر می کند، استفاده می شود. مثل کارت های کلید هتل ها که با تغییر ساکنین اتاق، اطلاعات آن نیز تغییر می کند.

امنیت نوار مغناطیسی

امنیت کارت های مغناطیسی نسبت به کارت های هوشمند پایین است چرا که تراک های موجود روی کارت ها به راحتی قابل خواندن و کپی کردن روی کارت های دیگر می باشد. از این رو در مواردی که امنیت اطلاعات حائز اهمیت باشد، از کارت مغناطیسی استفاده نمی شود. همانطور که بار ها در زندگی روزمره با آن ها سر و کار داشته اید، این کارت ها غالبا در ارتباطات آنلاین ویا به عنوان کارت های شناسایی مورد استفاده قرار می گیرند. 

یا علی موفق باشید....

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران