آموزش

گزارش فعالیت روزانه پیش یک (یکم آذر)


خلاصه :

بازی آزاد هدفمند و آموزش بستن بند کفش

بسم الله الرحمن الرحیم 

با سلام خدمت شما سروران گرامی

وقت بخیر

در روز دوشنبه مصادف با اولین روز از اخرین فصل پاییز پس از صبحگاهی شاد و مفرح که تصاویر نیز گویای ان هستند ، مطابق با سایر دوشنبه های گذشته فعالیت نوآموزان اغلب در اتاق بازی شکل گرفت که انشالله در این گزارش سعی بر این دارم تا در خصوص نوع فعالیت ها و اهدافی که در این طرح درس ها بدنبال آن بوده ایم توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض بنمایم.

طرح درسی که در راستای اصل آزادی حداکثری در این دوشنبه  مانند دوشنبه های قبل به آن پرداختیم بحث بازی آزاد نوآموزان بود.

که البته این فعالیت که هفته ای یک بار اتفاق می افتد بصورتی نیست که ما در آنها فقط و فقط بفکر اصل ازادی حداکثری باشیم بلکه ما در بازی ها و فعالیت هایی که هرچند بصورت آزادانه تر تسبت به مابقی روزها انجام می گیرد بدنبال اهداف مهمی هستیم. حال اگر بخواهیم در مورد این اهداف صحبت کنیم برای مثال:ما در بازی آزاد فعالیت ساخت اشیا با لگو داریم که در بحث          دست ورزی دانش اموزان در راستای هدف جامع پرورش فعالیت های جسمی حرکتی بسیار مهم است و در این بازی اصل خلاقیت و شادابی و نشاط به عینه دیده می شود. فعالیت دیگری که در  طرح درس بازی آزاد به آن پرداخته می شود بحث بازی های گروهی ورزشی می باشد برای مثال ما در این دوشنبه بازی فوتبال بچه ها با معلمان پیش یک را داشتیم که بشدت مورد استقبال اغلب نوآموزان قرار گرفت در این فعالیت نیز به غیر از اینکه ما مطابق گذشته به اصل شادابی و نشاط پایبند بودیم اصل مهم و اساسی کارگروهی نیز در آن دیده می شد بصورتی که دانش اموزان سعی بر این داشتند که برای تیم خود که شامل برخی از دوستانشان نیز می شد تلاش کنند.

لازم می دانم خدمت شما عزیزان گرامی اطلاع رسانی نمایم که روز بازی آزاد در پیش دبستان یک که کلاس ما در اتاق بازی شکل می گیرد از هفته آینده انشالله روز های چهارشنبه انجام می پذیرد.  

و اما ما در روز دوشنبه یک فعالیت آموزشی نیز داشتیم که این طرح درس اموزش بستن بند کفش بود. در این طرح درس بدلیل آنکه موضوع بستن بند کفش برای کودکان پیش دبستان یک مقداری سنگین و سخت بود ما معلمان پیش یک تصمیم گرفتیم این کار را بصورت مرحله مرحله با بچه ها تمرین نماییم. در مرحله اول ما برگه هایی را که منقش به دو عدد عکس کفش از بالا بود را به نوآموزان دادیم سپس قسمت هایی را که بند از آن عبور می کند را سوراخ کرده و به بچه ها کاموا هایی را در دو رنگ دادیم تا آن ها همان طور که در تصویر مشاهده می نمایید بند ها را بصورت صحیح از سوراخ ها رد کرده و هر کدام کفش هایی دو بعدی با بند باز داشته باشند.این کار باعث شد تا اولا به بحث مهم دست ورزی و پرورش توان جسمی و حرکتی برسیم دوما به اصل مهم خلاقیت پرداختیم سوما باعث شد تا نوآموزان با این بخش اشنا شده و بدلیل مرحله ای بودن آن به انجام مرحله بعد ترغیب شده و این موضوع می تواند به یادگیری مبتنی بر تلاش آنها نیز کمک بنماید. 

انشالله بتوانیم به یاری خدا و با دریافت نظرات و کمک های فکری شما عزیزان در انجام وظیفه خود مبتنی بر رسیدن به اهداف مورد نظر پیش یک موفق باشیم.

با تشکر

ومن الله توفیق          

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران