رویدادهای مدرسه

سربند یا مهدی (عج)

پیش دبستان یک


خلاصه :

در این هفته بچه ها سربند یا مهدی را درست کردند و به محضر آن حضرت عزیز عرض ارادت کردیم

برنامه های هفته چهارم اسفند شامل؛
نقاشی دیواری - درست کردن سربند - نمایش عروسکی - کشتی سواری در دریای توپ - بازی فکری - بازی با غول ها - نقاشی برای تولد یک دوست

از کودکی بچه ها دوست دارند که روی دیوار نقاشی کنند و همیشه به دلیل ملاحظاتی که وجود دارد از آن منع می شوند. ما سعی کردیم با چسباندن مقواها روی دیوار این حس را به بچه ها هدیه دهیم. البته بعضی از آنها دوست داشتند که روی زمین این کار را انجام دهند. قرار شد هر کدام بهترین اتفاقی که در زندگی آنها رخ داده است را به تصویر بکشند یا یک خواب بسیار شیرین را. از تک تک بچه ها پرسیدیم که چه اتفاقی را نقاشی می کنند و انواع اقسام داستان و حتی آرزو را شنیدیم... 
از خرید عینک آفتابی در کیش تا داشتن یک ماشین خاص!
یکی از معلم ها اعلام کرد که پدر و مادرش بهترین اتفاق زندگی اش هست و تصویر آن دو را با مداد شمعی کشید.

در یکی از برنامه ها که مرتبط با نیمه شعبان تدارک دیده بودیم درست کردن سربند یا مهدی توسط خود بچه ها بود.حس خلق کردن و تولید همیشه لذت بخش است. اینکه چیزی را که تولید کردی را خودت استفاده کنی هم لذت دوچندان دارد. درست است که کار سختی بود و حتی در مواقعی نتیجه کار جالب نبود اما به بچه ها اعلام کردیم که نتیجه کار هرچه باشد مهم این است که ما تلاش کردیم در کارگاه خود سربند بسازیم و مگر همه تولیدات آدم ها در دنیا خوب در می آید؟!
و این تجربه اول ما در درست کردن سربند بود.

همانطور که قبلا گفته شد برای اینکه بچه ها حس کنند در سرنوشت خود شریک و سهیم هستند و اعتماد به نفس آنها هم بالا رود در تعدادی از برنامه ها از آنها رأی گیری و نظرخواهی می کنیم.
این هفته نیز بین رفتن به پارک و کَشتی سواری در دریای توپ از بچه ها نظرخواهی کردیم و با اختلاف کشتی سواری انتخاب شد!
دوباره توپ ها را بیرون ریختیم و مانند هفته قبل روی تاتمی ها سر خوردیم و از توپ های رنگی لذت بردیم و در آخر همه، آنها را تا جایی که زمان اجازه داد جمع کردیم.

در یکی از برنامه ها که طبیعتا بسیار مورد استقبال نوآموزان قرار گرفت با بچه ها نمایش عروسکی اجرا کردیم.
ابتدا یک کتاب خوب که حاوی داستان پر مغز و اثرگذاری بود انتخاب گردید و آن توسط معلمین برای بچه ها بازی شد.
سپس بچه ها به پشت صحنه آمدند و هرکدام یکی از شخصیت های داستان را بازی کردند.
نمایش، حس تخیل و تمرکز را در کودکان تقویت می کند و به افزایش حس اعتماد به نفس آنها بسیار کمک می کند. این فعالیت بسیار برای بچه هایی که اعتماد به نفس پایینی دارند تجویز و توصیه می شود.غیر از یکی از بچه ها همه در این فعالیت مشتاقانه شرکت کردند و به ایفای نقش پرداختند.

از آنجایی که بچه ها بسیار علاقه دارند با معلم ها کشتی بگیرند و دسته جمعی آنها را به زمین بزنند در یکی از فعالیت ها بازی بین آقاها و بچه ها ترتیب دادیم.
آنها قلعه درست کردند و به مبارزه با آقاها که هرکدام مشخصه بارزی داشتند پرداختند.

زنگ بازی فکری برنامه ای هست که سعی می گردد در بازه های مختف برای بچه ها مهیا شود. دردل بازی های فکری دهها مهارت نهفته هست که نوآموز در قالب انجام آن آن مهارت را کسب می کند. از این رو این برنامه بسیار برای بچه ها مفید و اثرگذار است.
افزایش دقت و تمرکز، بازی مشارکتی و حس داشتن هم گروهی، افزایش حافظه دیداری و ذهنی، دست ورزی و ..... همه و همه در انجام بازی های فکری رشد می کنند.

در یکی از ساعت ها تولد دوست عزیزمان را داشتیم.تولد تولد گفتیم و دست زدیم و کیک خانگی خوشمزه را خوردیم و برای او تک تک نقاشی کشیدیم و به او هدیه دادیم.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران