رویدادهای مدرسه

گزارش فعالیت‌های عمومی پایه سوم

هفته‌ی دوم مهر ۱۴۰۲


خلاصه :

به نام خدای برگ‌های پاییزی🍂 ضمن عرض سلام و احترام ، به شرح برخی از فعالیت‌های اخیر آموزشی و پرورشی پایه‌ی سوم می‌پردازیم :

درس‌هفدهم مطالعات‌اجتماعی

در این درس ، که به مناسبت هفته‌ی آتش‌نشانی ارائه گردید ؛در مورد نکات ایمنی در منزل و مدرسه ، نحوه‌ی صحیح استفاده از گاز و مواجهه با خطرات احتمالی، شغل آتس‌نشانی و ویژگی‌های آنها به بحث و گفتگو پرداخته شد ؛ سپس کلیپی از واکنش سریع آتش‌نشانان و انیمیشن‌های کوتاهی از آقای ایمنی به نمایش درآمد🚒 . لازم به ذکر است که دانش‌آموزان هرلحظه باید آماده‌ی شنیدن آژیر خطر می‌بودند تا با پوشیدن کاور به محل شبیه‌سازی حادثه عازم شوند .🚨

همچنین در زنگ ناهار و نماز میزبان آتش‌نشانان عزیز بودیم و از ایشان تقدیر و قدردانی به عمل آمد .👨‍🚒

جشن شادمانه‌ی ایام ربیع 

در ابتدای هفته به مناسبت هفته‌ی وحدت و آمادگی برای جشن پیش‌رو که قرار بود میزبان کلاس دومی‌ها هم باشیم ، با کمک دانش‌آموزان به تزئین فضای سالن پرداختیم .
در روز جشن نیز ، تعدادی از بچه‌ها به عنوان خادم به نظم و سازماندهی جلسه پرداختند و همچنین سه نفر از بچه‌ها نیز مولودی‌خوانی و مدیحه‌سرایی انجام دادند.

بازی دقتی (درس اول)

این بازی با هدف تقویت حافظه دیداری و تمرکز در ۵ مرحله انجام شد ؛ در هر مرحله ۵ کلمه از درس اول کتاب ، به ترتیب و برای لحظاتی به نمایش درآمده و سپس دانش‌آموزان دقایقی فرصت داشتند تا آن کلمات را از حافظه‌ی کوتاه مدت فرا بخوانند و ترجیحا به همان ترتیب یادداشت کنند .

در نهایت ترتیب کامل کلمات نمایش داده شده و دانش‌آموزان مکتوبات خودشان را با آن تطبیق داده و در صورت وجود اشکال به رفع آن می‌پرداختند .

اشاره‌ای به زبان اشاره

به مناسب روز ناشنوایان ، در مورد نحوه‌ی ارتباط‌گیری با این عزیزان در جامعه صحبت گردید ، و نیم‌نگاهی به زبان اشاره و برخی پیام‌های آن نیز انجام شد. همچنین قرار بر این شد که بعضی از مواقع در کلاسها که ملزم به سکوت بودیم حتی المقدور با این زبان پیام‌های خود را منتقل کنیم .

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران