رویدادهای مدرسه

کلاس قرآن پایه اول-۲ آبان

درس دوم:نعمتهای خدا


خلاصه :

با سلام و احترام خدمت اولیای محترم

ما امروز سه شنبه همزمان با میلاد امام حسن عسگری ((علیه السلام))کلاس قرآن را برگزار کردیم...

در ابتدای کلاس چند دقیقه ای مولودی خوانی و البته پذیرایی از گل پسرها رو انجام دادیم و با یه حس معنوی و سراسر شادی کلاس رو آغاز کردیم..

ابتدای کلاس تمرین و مرور سوره توحید رو داشتیم و بعد  درس جدید به نام نعمتهای خدا رو شروع کردیم.

گل پسرها به ۳ گروه تقسیم شدند و قرار شد از هر گروه سوالاتی درباره نعمتهای الهی بپرسیم...

از هر گروه سوالاتی پیرامون مهمترین نعمتهای خدا در محیط منزل،طبیعت و مدرسه مطرح شد و دانش آموزان با مشورت یکدیگر ۵ نعمت را نام بردند و در مرحله بعدی از آنها خواستیم از میان این نعمتها ،مهمترین آنها را بیان کنند...با ادامه پرسش و پاسخ، بچه ها بیشتر متوجه تمایز نعمتها و اهمیت برخی نعمتها نسبت به نعمت دیگر شدند..ما از آنها خواستیم چند عضو مهم بدن خود را نام ببرند که خیلی مهم است و آنها یک به یک نام اعضا را میگفتند تا اینکه رسیدند به عضو مهم قلب که اگر نباشد دیگر بدن و سلامتی معنا نخواهد داشت...

ما از مهمترین نعمتی که خداوند در قرآن با منت از آن یاد کرده نام بردیم و آن وجود پیامبر اکرم بود که اگر ایشان نبودند دین الهی به ما نمیرسید..

سپس از گل پسرها نام دختر پیامبر اکرم (ص) را پرسیدیم و آنها پاسخ درست را دادند و با این جواب به آموزش سوره کوثر که در شان دختر ایشان هست را آغاز کردیم..

در پایان کلاس هم‌ کاربرگ نقاشی حرم مطهر امام عسگری به گل پسرها داده شد و رنگ آمیزی آن را به زیبایی انجام داده و آن را به یادگار به منزل بردند

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران