محتوای درسی

فیلم‌های مستند تاریخی برای روزهای تعطیل-۳


خلاصه :

برای مرور شیرین تر و آشنایی جذاب تر با وقایع تاریخ معاصر، در ادامه مستندهای قبلی، تماشای این دو مستند را پیشنهاد می‌کنم.  چه خوب است اگر اعضای خانواده را هم در تماشای این مستندها همراه کنید.

این پیشنهادها متناسب با درس های ۱۷ و ۱۸ کتاب تاریخ معاصر ایران انتخاب شده است.

پیشنهاد پنجم:

مستند چهار قسمتی «علم مردی برای تمام فصول» یکی از خوش ساخت ترین مستندهای سال های اخیر است که به زندگی «اسدالله علم» یکی از مردان مهم دربار پهلوی می پردازد.
قسمت دوم این مستند به روایت وقایع ۱۵ خرداد ۴۲ همزمان بانخست وزیری علم می‌پردازد. این قسمت را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

لینک تماشا در آپارات: https://www.aparat.com/v/2zEJv 

اگر از این مستند خوشتان آمد می توانید سایر قسمت های آن را هم با جستجو در آپارات پیدا کنید و ببینید.

 

پیشنهاد ششم:

مستند «نهضت امام خمینی» در میان انبوهی از کارهای تلویزیونی که با موضوع انقلاب اسلامی ساخته شده، از مستندترین کارها  است که با بسیاری از شخصیت های مهم که حضور مستقیم در وقایع داشتند مصاحبه کرده است.

قسمت اول این مستند به وقایع ۱۵ خرداد ۴۲ و دستگیری امام می پردازد.

لینک تماشا در شیعه تی وی: http://www.shiatv.net/video/bd01d9ca6025da13d83a

پیشنهاد هفتم:

مستند «سه سال و سه روز» | زندگی طیب حاج رضایی

مستند بسیار خوش ساخت، جذاب و هیجان انگیز با بازسازی های انیمیشنی از وقایع تاریخی که به بررسی زندگی شهید حاج طیب رضایی از تولد تا اعدام به دست رژیم پهلوی می پردازد.

تماشا در آپارات: https://www.aparat.com/v/9QkNT 

تماشا از سایت شبکه مستند: http://www.doctv.ir/mostanad/7365

 

پیشنهاد هشتم:

مستند «نواب» | زندگی نواب صفوی

این مستند نوعی پرتره است از شهید سید مجتبی میرلوحی که به نواب صفوی معروف است. در آن سعی شده است تا در کنار معرفی شخصیت نواب شروع و پایان فدائیان اسلام و بررسی عملکرد آن ها نیز در روایت این مستند گنجانده شود.
اعدام‌های انقلابی فدائیان و نواب نیز از مسائلی است که در این مستند به نمایش گذاشته شده است. سه فقره اعدام انقلابی جمعیت فدائیان اسلام که عبارتند از اعدام احمد کسروی که در کتاب‌ها و جلساتش به فعالیت علیه مذهب می‌پرداخت و هژیر و رزم آرا دو نخست وزیر پهلوی دوم، از جمله سوژه‌هایی است که سعی شده در مستند «نواب» به دقت بررسی شود.

تماشا در تلوبیون: https://www.telewebion.com/episode/1754190

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران