رویدادهای مدرسه

دومین مطلب بعد از تابستان

هفته نامه الکترونیک

برای افرادی که الفبای الکترونیک را بلدند


خلاصه :

ای نام تو مونس روانم     جز نام تو نیست بر زبانم          

سلام بر افرادی که الفبای الکترونیک رابلدند.به ادامه مبحث میکروفون می پردازیم و با میکروفون خازنی آشنا می شویم.

میکروفون بعدی که می خواهیم در مورد آن توضیح دهیم و از همه بهتر است میکروفون های خازنی است.

میکروفون های خازنی برخلاف دو میکروفون قبلی بسیار سیستم پیچیده‌ای دارند. این میکروفون ها دارای چند قسمت میباشد. قسمت اول فیلتری هست که روی آن مشاهده میکنید درعکس های پایین. این فیلتر باعث می شود گرد و غبار خاک و ریز ذرات و ذراتی که به جز پرتاب هوا است ، وارد میکروفون نشود.تا اینجا با میکروفون ذغالی برابر است ولی از اینجا تفاوت پیدا می‌کند میکروفون های خازنی دارای یک صفحه لرزنده شارژ شده هستند و با لرزش آنها انرژی حرکتی تولید می شود. در پایین صفحه ای ثابت وجود دارد. صفحه لرزنده تکان خورده و باصفحه ثابت باعث ایجاد میدان الکترونیکی می شود و سپس به بخش اصلی یعنی ترانزیستور می‌رسد بیشتر میکروفون های خازنی دارای ترانزیستور اف ای تی هستند و حساسیت میکروفون خازنی بر اساس انواع حساسیت‌های مختلف ترانزیستورهای اف ای تی است. این ترانزیستور مثل یک آمپلی  تقویت کننده صوتی عمل می‌کند. همانطور که می‌دانیم وقتی که صفحه شروع به حرکت می‌کند بسیارانرژی کمی دارد و آن لرزش در حد شنیدن ما نیست یا خیلی صدای پایینی دارد به خاطر همین این لرزش نیاز به یک تقویت کننده صوتی دارند که صدای کم لرزش را به صدای بلند تری در آورد و بعد آن را تبدیل به انرژی یا کد های الکترونیکی کند. خوبیه میکروفون های خازنی این است که دیگر مثل میکروفون های دینامیکی نیاز نیست یک باکس را تهیه کنید و فقط نیاز است که یک میکروفون خازنی کوچک را تهیه کنید و داخل آن هم آمپلی فایر است و هر چیزی که نیاز دارید ، داخل آن است. وقتی این ترانزیستورانرژی لرزش یا حرکتی را دریافت می‌کند وقتی به آن جریان داده می شود و شروع  به کار می کند لرزش‌ها را در ترانزیستور تبدیل به انرژی الکترونیکی می کند و از جریان خروجی به بیرون میدهد. ترانزیستور دارای جریان ورودی هست که جریان ورودی ولتاژ را به ترانزیستور می دهد و جریان خروجی که انرژی یا کد های الکترونیکی صوت است را از یکی از پایه ی دیگر خود به بیرون می دهد.

پس مراحل صدا را در میکروفون خازنی دوره می کنیم.

صدایی می آید. صدا از فیلتر گذشته و به صفحه لرزنده شارژ شده می رسد. صفحه لرزنده با صفحه ثابت باعث ایجاد میدان مغناطیسی می کند و سپس به ترانزیستور رسانده و ترانزیستوری که ولتاژ را دریافت کرده باشد آن را تبدیل به انرژی یا کدهای الکترونیکی کرده و از جریان خروجی خود خارج می کند. این است روش کار میکروفون خازنی.

میکروفون خازنی در بسیاری از مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود و بسیار کاربردهای زیادی دارد  ولی نه مانند میکروفون دینامیکی. همه میکروفون ها با جریان AC برق متناوب ، وDC برق مثبت و منفی دار کار می کنند.(بر اساس مدل آنها).

میکروفون های کپسولی یا خازنی بسیار کوچک هستند و قیمتی بین 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان دارد اما اگر می‌خواهید میکروفون بزرگ و باکس دار و حرفه ای خازنی تهیه کنید که معمولاً در اجلاس ها و یا نشست ها از این میکروفون ها استفاده می شود بگیرید، قیمتی بین 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان قیمت دارد.

خب دوستان مبحث میکروفون خازنی هم تمام شد در جلسه بعد در مورد میکروفون های روبانی و میکروفن‌های کریستالی صحبت میکنیم.

خسته نباشید شاد و سرزنده باشید و خدانگهدار

اگر سوال یا انتقاد یا پیشنهادی دارید در این قسمت بنویسید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
وقت خودت و مارو نگیر مطلبت بی ارزشه چون همشو کپی میکنی از اینترنت

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

۳ سال پیش
عمو هادی وقت خودت و مارو نگیر مطلبت بی ارزشه چون همشو کپی میکنی از اینترنت
سلام آقای محافظ کاراکال عزیز:
۱. شما خودت انقدر کپی نکن
۲. نیازی نیست به دیگران حسودی کنی و دیگران رو نسبت به آقای رسول زاده بدبین کنی.
پس انقدر حرف های بدرد نخور و مطلب هایی که از اینترنت زیادی کپی می کنی نزار!!!

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

آقای محافظ کاراکال ها شما اگر به هفته نامه علاقه ای ندارید یک حرف دیگر است ولی این مطالب کاملاً خود نوشته است و اگر 1 الی 2 جمله بنده را بردارید و در گوگل سرچ کنید اولین صفحه ای را که برای شما باز می کند هفته نامه الکترونیک است و از ویکی پدیا و .... خبری نیست.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران