معرفی

سلام

سلام

سلام


خلاصه :

سلام میخاهم درمورد چند نوع سلام صحبت کنم

 

 

 

 

 

 

لطفا اینهارا بخوانید

 

۱ آمریکا

در آمریکا رسم سلام و احوال‌پرسی میان مردان دست دادن با یکدیگر، گفتن سلام و لبخند است. بوسیدن گونه میان مردان برای سلام و احوالپرسی مرسوم نیست. اما زن‌ها با هم دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند.

 

۲- بریتانیا

 

رسم سلام و احوالپرسی در بریتانیا به صورت سلام کردن است. دست دادن فقط در اولین ملاقات دو نفر با یکدیگر اتفاق می‌افتد. اگر بخواهند همدیگر را ببوسند فقط یک بوسه روی گونه هم می‌زنند. بوسیدن گونه در شرایط غیر رسمی و صمیمی بین زنان و مردانی که همدیگر را می‌شناسند اتفاق می‌افتد و بین غریبه‌ها مرسوم نیست. دست دادن هم خیلی نرم و به آرامی انجام می‌شود.

 

۳- فرانسه

 

رسم سلام و احوالپرسی در فرانسه به این صورت است که دوستان با هم دست می‌دهند و روبوسی می‌کنند. این اتفاق در ابتدای ملاقات و نیز موقع خداحافظی اتفاق می‌افتد.

 

 

 

 

۴ ژاپن .

رسم سلام و احوالپرسی در کشور ژاپن تعظیم کردن، دست دادن و در آغوش کشیدن یکدیگر است.

 

۵- کشورهای عربی

 

در کشورهای عربی دوستان مرد صمیمی با یکدیگر یا همکلاسی‌ها همدیگر را در آغوش می‌کشند و روبوسی می‌کنند. روش دست دادن هم آداب خودش را دارد: دست دادن فقط با دست راست، طولانی‌تر از دست دادن غربی‌ها اما نه به آن محکمی. روبوسی و دست دادن زن و مرد هم در محافل عمومی ممنوع است. در عربستان رسم سلام و احوالپرسی کمی عجیب است. در این کشور مردها با هم دست می‌دهند، واژه سلام علیکم را به زبان می‌آورند و سپس بینی خود را به هم می‌چسبانند و دست خود را روی شانه هم می‌گذارند.

 

 

۶- مجارستان

 

رسم سلام و احوالپرسی بین دوستان در مجارستان به صورت روبوسی کردن است. روبوسی کردن به صورت بوسیدن گونه و ابتدا گونه راست و سپس گونه چپ است. وقتی که مردان برای نخستین بار یکدیگر را ملاقات می‌کنند فقط برای احوالپرسی فقط با یکدیگر دست می‌دهند.

 

۷- بلژیک

 

در کشور بلژیک وقتی افراد همدیگر را ملاقات می‌کنند صرف‌نظر از این‌که چقدر همدیگر را می‌شناسند یا فارغ از جنسیت، روبوسی می‌کنند و فقط یک گونه را می‌بوسند.

 

۸- چین

 

 

چینی‌ها در سلام و احوالپرسی محافظه‌کارتر از سایر کشورها هستند. زمانی که افراد برای نخست همدیگر را ملاقات می‌کنند نه لبخند می‌زنند، نه با هم دست می‌دهند و نه سر تکان می‌دهند.

 

۹- روسیه

 

 

 

رسم سلام و احوالپرسی مرسوم در روسیه دست دادن محکم با یکدیگر است جوری که انگار چهار انگشت هر دو طرف دارد خرد می‌شود. حین دست دادن دو طرف مستقیم به چشم‌های یکدیگر نگاه می‌کنند. دست دادن زنان با مردان ملایم‌تر است و به اندازه دست دادن دو مرد با یکدیگر سخت و خشن نیست. احوال‌پرسی زن‌ها هم با یکدیگر به صورت سه بار روبوسی و حتی گاهی بوسیدن دست یکدیگر است.

 

۱۰- آلبانی

 

رسم سلام و احوالپرسی در آلبانی به صورت دست دادن مردان با یکدیگر است. بسته به این‌که دو نفر با هم چقدر صمیمی هستند به هنگام دست دادن با هم یک بار هم روبوسی می‌کنند یعنی یک بار یک گونه همدیگر را می‌بوسند. زمانی که یک زن و مردی که همدیگر را می‌شناسند با هم روبوسی می‌کنند و یک یا دو گونه هم را می‌بوسند. احوالپرسی با دوستان و همکلاسی‌ها هم در بین مردان یک دست دادن خیلی معمولی و در میان زنان دست دادن به همراه روبوسی کردن است.

 

 

۱۱- ارمنستان

 

در ارمنستان رسم بر این است که موقع سلام و احوالپرسی به خصوص در روستاها زن‌ها منتظر می‌مانند تا مردان برای دست دادن دست‌شان را دراز کنند. میان دوستان و اعضای فامیل یک بار بوسیدن گونه و یک در آغوش کشیدن سطحی و نه خیلی محکم هم مرسوم است.

 

۱۲- هند

 

در هندوستان رسم سلام و احوالپرسی به صورت چسباندن دو کف دست به هم به طوری که نوک انگشتان رو به بالا قرار بگیرد، نزدیک‌ کردن دو دست به قلب و گفتن کلمه «ناماسته» است.

 

 

 

 

۱۳ نیوزلند.

 

سلام و احوالپرسی در قبایل مائوری نیوزلند رسمی جالب و بامزه است که به آن «Hongi» می‌گویند. رسم قبایل مائوری نیوزلند به این ترتیب است که دو نفر وقتی به هم می‌رسند پیشانی و بینی‌ها را به هم می‌چسبانند و چشم‌ها را می‌بندند.

 

۱۵- تبت

 

رسم سلام و احوالپرسی تبتی‌ها هم جالب است. دو نفر وقتی در تبت به هم می‌رسند زبان در می‌آورند. این عادت تبتی‌ها به خاطر سیاه بودن زبان پادشاه مستبد تبت در قرن ۹ میلادی است. تبتی‌ها برای این‌که نشان دهند نسبتی با آن پادشاه ندارند و زبان‌شان سیاه نیست موقع احوالپرسی اول زبان‌شان را به همدیگر نشان می‌دهند.

 

۱۶- تایلند

 

رسم سلام و احوالپرسی هم در تایلند مثل هند است با این تفاوت که کمی هم سرشان را خم می‌کنند و حالت تعظیم به خودشان می‌گیرند.

در بسیاری از کشورها گفتن سلام و خداحافظی مرسوم است اما در کشورهای شرق آسیا این پروسه سلام و خداحافظی کردن با گفتن اسم کامل طرف مقابل انجام می‌شود؛ مثلا خداحافظ آقای کاشیما. در برخی کشورهای اروپایی هم مثل ژاپن و آمریکای لاتین گفتن کلمات منفی مثل «نه» در زمان خداحافظی گیج کننده است. مثلا در کشور هند کلمه «نه» این معنا را می‌دهد: بفرمایید.

اگر اهل گشت و گذار باشید و به كشورهای دیگر سفر كرده باشید، حتما متوجه تفاوت فرهنگی در كشورهای مختلف شده اید. تفاوتی كه در زوایای گوناگون زندگی مردم دیده می شود؛ از نوع گویش و پوشش گرفته تا شیوه رفتار و كردار.

این تفاوت آن گونه است كه گاهی شیوه معاشرت و رفتار مردم در كشوری خاص برای اهالی سایر مناطق عجیب و حتی غیرقابل قبول به نظر می رسد.

 

 

 

كامبوج؛ دست های بالاتر، احترام بیشتر

اگر كسی در برابر شما دست هایش را در حالتی كه كف آنها را به هم چسبانده است، مقابل قفسه سینه اش بگیرد، چه فكری می كنید؟ حتما با خودتان می گویید در حال دعا كردن است یا درخواستی از شما دارد. اما اگر در كامبوج باشید، باید بدانید كه این كار نشانه سلام كردن است. مردم كامبوج وقتی می خواهند با یكدیگر سلام و احوالپرسی كنند، بدن شان را در چنین وضعی قرار می دهند. نكته جالب دیگر این است كه هر چه دست های فرد بالاتر باشد، نشان دهنده احترام بیشتری است كه او نسبت به طرف مقابل ابراز می كند. برای همین مردم كامبوج سعی می كنند هنگام سلام دادن، دستشان را خیلی پایین نگیرند.

 

دست تكان دادن؛ سلام یا خداحافظ

در بیشتر كشورهای دنیا، دست تكان دادن به معنای سلام كردن یا خداحافظی است. اما در كشورهای شرق آسیا این كار بیشتر نمایشی به حساب می آید و در بعضی كشورها مانند ژاپن یا آمریكای لاتین به معنای «نه» یا به طور كلی پاسخ منفی است.

در هندوستان هم دست تكان دادن به معنای این است كه از طرف مقابل بخواهیم به طرف ما بیاید. بنابراین مشخص است كه اگر كاری را بدون آگاهی از فرهنگ و سنت كشورهای دیگر انجام دهیم، گاه حتی ممكن است آنچه منظورمان بوده به اشتباه به طرف مقابل منتقل شود و نتوانیم نظر خود را بیان كنیم. اینها فقط گوشه ای از تفاوت های فرهنگی مردم دنیا در مورد آداب معاشرت و یك سلام و احوالپرسی ساده است. پس اگر قصد سفر دارید، داستان مفصل اختلاف های فرهنگی را از این مجمل بخوانید.

 

آلمان؛ بلند صحبت نكنید

صحبت كردن در حالی كه دست های فرد در جیبش است، از نظر خیلی ها پسندیده نیست اما آلمانی ها این كار را بشدت بد می دانند و آن را بی احترامی بزرگی به حساب می آورند.

آنها مردمی قانونمند هستند كه بیشتر از سایر مردم دنیا برای خودشان قانون و مقررات دارند. بنابراین وقتی قرار است با یكی از اهالی این كشور ملاقات كنید، باید حواستان خیلی جمع باشد. بلند صحبت كردن یا آدامس جویدن در جمع از نظر آنها كار خوبی نیست و انتظار هم ندارند كسی برای كار اداری به خانه آنها تلفن بزند؛ مگر در مواقع اضطراری.

 

 

 

ایتالیا؛ حركات بدن به جای كلام

ایتالیایی ها بیشتر از این كه منظورشان را با كلمات و جملات بیان كنند، از زبان بدن كمك می گیرند. آنها به نگاه چشم در چشم اهمیت زیادی می دهند و هنگام صحبت حتما باید به صورتشان نگاه كنید. زمانی كه فرد بزرگ تری وارد می شود، حتما باید از جای خود بلند شوید و به او احترام بگذارید.

همچنین هنگام ورود به ساختمان، مردها باید كلاه خود را در بیاورند ولی از نظر ایتالیایی ها در آوردن كفش كاری ناپسند است.

 

استرالیایی ها فقط صندلی جلوی تاكسی!

استرالیایی ها آدم های خوش قولی هستند و برای همین اگر قرار ملاقاتی با آنها داشته باشید حتما باید حدود 15 دقیقه زودتر از ساعت تعیین شده در محل ملاقات حاضر شوید؛ در غیراین صورت، آنها رفتار شما را بی احترامی به حساب می آورند. در ضمن اگر آنها بخواهند سوار تاكسی شوند حتما در صندلی جلوی ماشین خواهند نشست؛ چون كسی كه به تنهایی روی صندلی عقب می نشیند از نظر آنها آدمی مغرور است و با این كار می خواهد ژست بگیرد.

 

سنگاپور؛ آدامس جویدن ممنوع!

در سنگاپور هیچ وقت نباید سر كسی را لمس كنید؛ حتی بچه ها. در این كشور قوانین خاصی هم وجود دارد كه بی توجهی به آنها می تواند مشكلات زیادی را برای فرد ایجاد كند، مثلاسیگار كشیدن در مكان های عمومی یا جویدن آدامس ممنوع است.

همچنین خوب است بدانید در این كشور هیچ شهروندی نباید در خیابان آب دهان بریزد؛ در غیر این صورت پلیس حتما با او برخورد خواهد بود.

 

یونان؛ فریادهای دوست داشتنی

مردان یونانی وقتی به هم می رسند، اگر آشنا و صمیمی نباشند فقط با یكدیگر دست می دهند و البته سعی می كنند هنگام دست دادن چشم در چشم طرف مقابل داشته باشند.

اما دوستان صمیمی و اعضای خانواده، شیوه دیگری دارند؛ آنها وقتی همدیگر را می بینند به آرامی به پشت هم ضربه می زنند و یكدیگر را در آغوش می گیرند و با این كار علاقه خود را به دیگری نشان می دهند. این قضیه در مورد خانم ها فرق می كند و آنها اغلب وقتی دوستی را می بینند، گونه همدیگر را می بوسند. زمانی كه خانم ها برای اولین بار با یكدیگر ملاقات می كنند نیز دست دادن تنها راه برقراری ارتباط است.

در ضمن باید بدانید یونانی ها معمولابا صدای بسیار بلند و با هیجان زیادی صحبت می كنند كه شاید برای مردم دیگر نقاط دنیا عجیب و غیرمعمول باشد. گاهی ممكن است به اشتباه تصور شود كه آنها در حال فریاد كشیدن هستند یا دعوایی میانشان رخ داده است، در حالی كه این شیوه معمول صحبت كردن مردم یونان با یكدیگر است. آنها هنگامی كه با هم صحبت می كنند ترجیح می دهند نزدیك به هم بایستند و حتی دور بودن از فرد گوینده را بی احترامی تلقی می كنند.

 

سوئیس؛ مراقب دست ها باشید

سوئیسی ها هم قوانین جالبی دارند. آنها بیشتر از بقیه مردم دنیا به وقت شناسی اهمیت می دهند و اصلاخوششان نمی آید مهمانان شان دیر برسند. نكته جالب دیگر این است كه هنگام صرف غذا در ملاقات های رسمی باید دست ها را روی میز بگذارید و نه روی پاهایتان؛ البته در تمام این مدت هم باید مراقب باشید كه آرنج ها روی میز نباشد.

كوتاه و مرتب كردن ناخن ها در حضور فردی دیگر نیز از نظر آنها كاری بی ادبانه است.

 

تونس؛ دست دادن های گرم و طولانی

تونسی ها هنگامی كه یكدیگر را ملاقات می كنند، به گرمی با هم دست می دهند و البته مدت زمانی به نسبت طولانی، این كار را ادامه می دهند. آنها با انجام چنین كاری می خواهند محبت و صمیمیت بیشتری را بین خودشان و طرف مقابل ایجاد كنند. البته در صورتی كه فردی را اصلانشناسند یا برای اولین بار با او ملاقات كنند، یك دست دادن كوتاه یا تكان دادن سر هم كافی خواهد بود. خانم های تونسی هم وقتی به یكدیگر می رسند، همدیگر را یك بار می بوسند.

 

 

 

موزامبیك؛ دست زدن قبل از سلام!

مردم موزامبیك به سلام كردن خیلی اهمیت می دهند. در این كشور زمانی كه دیگران را می بینید و مدتی با آنها همراه هستید، حتما باید سلام و احوالپرسی كنید؛ حتی اگر آنها را نشناسید. در بعضی از مناطق این كشور مردم قبل از سلام كردن و دست دادن، سه مرتبه دماغ شان را با دست لمس می كنند و پس از آن دستشان را به طرف فرد مقابل دراز خواهند كرد.

نكته قابل توجه این است كه در موزامبیك اگر دو مرد در حالی كه دست های یكدیگر را در دست گرفته اند، در خیابان قدم بزنند و راه بروند اصلاجای تعجب ندارد و از نظر آنها كار عجیبی انجام نشده است. آنها با گرفتن دست یكدیگر فقط محبت و صمیمیت شان را نشان می دهند.

 

آرژانتین: بوسیدن گونه‌ی راست

 

 

فیلیپین: مانو (Mano)

 

اکراین: بوسیدن سه‌گانه

 

گرینلند (جزیره‌ای واقع در شمال اقیانوس اطلس): کونیک (Kunik)

 

بوتسوانا (واقع در جنوب آفریقا): دست دادن با دقت و جزئیات

اولین کلمه‌ای که در هر زبان یاد می‌گیرید چیست؟ سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی

«سلام»  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی

«سلام» همان واژه‌ای است که به هنگام دیدن آدمهای جدید، ایجاد دوستی‌های جدید و شروع کردن مکالمات استفاده می‌کنیم.  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی

حتی اگر قصد تسلط در زبانی را ندارید، تنها یادگیری این کلمه می‌تواند شما را در دل هر فرد محلی به هنگام رفتن به سفرهای خارجی قرار دهد!.

نکته‌ی جالب درباره سلام و احوالپرسی در سر تا سر جهان این است که چقدر با هم متفاوت هستند.

در بعضی از فرهنگ‌ها، مردم برای یکدیگر روز خوبی را آرزو می‌کنند. در بعضی دیگر، آنها برای همدیگر آرزوی صلح، سلامتی و عافیت دارند. راههای بسیار جالب‌تری در کل دنیا برای گفتن سلام وجود دارد و همگی مثل «hello» در زبان انگلیسی ساده نیستند.

سعی کردم تحقیقی داشته باشم بر شیوه‌ی سلام کردن در کشورها و فرهنگ‌های مختلف و اینکه کلمه‌ی «سلام» در زبان آنها به چه معنی است.  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی

همچنین معنی تحت اللفظی این کلمات را هم نوشتم. بعضی از این واژه‌ها بامزه هستند، بعضی تاثیرگذار، و بعضی عجیب و سورپرایز کننده! این کلمات می‌توانند به ما سرنخی از این موضوع را بدهند که در فرهنگ آنها (و شاید بطور ناخودآگاه) چه چیزی از والاترین اهمیت برخوردار است.

با یادگیری این واژه‌ها شما می‌توانید به هنگام سفر بعدی خود به افراد محلی با زبان خودشان سلام و دوستان جدیدی برای خود دست و پا کنید.

اگر همیشه دوست داشتید بدانید «سلام به فرانسوی چه می‌شود؟»، «چطور به زبان آلمانی سلام را تلفظ می‌کنند؟» یا حتی «سلام در زبان اسپانیایی به چه معنی است؟» به خواندن این مطلب ادامه دهید.

«روز بخیر»  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی

در بسیاری از زبانها، به ویژه‌ زبانهای اروپایی، شیوه‌ی استاندارد برای خوشامدگویی به کسی بصورت رسمی، آرزو کردن یک روز خوب برای اوست. اینجا ما بعضی از این زبانها رو لیست کرده‌ایم که در آنها کلمه‌ی «سلام» معنی «روز بخیر» را می‌دهد.

رومانیایی: Bună ziua
فرانسوی: Bonjour  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی
آلمانی: Guten tag
هلندی: Goede dag
سوئدی: God dag

«سلامتی و صلح»

آرزوی سلامتی و صلح کردن برای کسی یکی از راههای زیبای شروع یک مکالمه در زبان است. بسیاری از زبانهای تاثیر گرفته زا زبان عربی، از کلمه‌ی «سلامتی» یا «سلامت باشید» برای «سلام» استفاده می‌کنند.

عربی: السلام و علیکم
کره‌ای: 안녕하세요  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی
آذری (آذربایجان): salam
چچنی:  Ассаламу Iалайкум or Салам(السلام و علیکم یا سلام)
هاوایی: Aloha (این کلمه‌ معنی «سلامتی»، «عشق»، «محبت» و «مرحمت» را می‌دهد)
«تندرستی»

دلیل تاریخی آرزوی «تندرستی» کردن برای کسی مشخص است. در زمانهای باستان، بیماری و آسیب‌های جسمی از جمله تهدیدات بودند و درمان آنها اغلب مشکل بود. از همان زمانها به بعد آرزوی داشتن تن سالم کردن برای دیگر به یک نرم تبدیل شد و معمولا در شروع مکالمات برای یکدیگر آرزوی تندرستی و تن سلامتی می‌کنند.

روسی: здравствуйте  (آرزوی سلامت دارم)
ماسوری: Kia ora (سالم باش)
لائو: ສະບາຍດີ  (شما خوب و سالم هستید؟)
چینی ماندرین: 你好 (nǐ hǎo – تو خوبی؟)
استونیایی: Tere  (از کلمه‌ی terve به معنی سلامتی می‌آید)

«شکرگذاری نعمت‌ها»

زبان و دین اغلب دست در دست هم هستند. آواز بودایی‌های Theravada به زبان Pali اجرا می‌شد. مراسم عشای ربانی کلیسای کاتولیک کلا به زبان لاتین برگزار می‌شد. مسلمان‌ها در کل دنیا، بدون توجه به زبان مادری‌شان، دعاهایشان را به زبان عربی می‌خوانند.

پس، تعجبی نیست که این در هم آمیختگی منجر به ابراز این اصطلاحات مذهبی در مکالمات روزانه شد، که در بعضی زبانها از آن به جای سلام استفاده می‌کنند.

ایرلندی: Dia dhuit (خدا همراهت باشد)
تبتی: བཀྲ་ཤིས་བདེ་ལེགས  (عافیت باشد و موفق باشی)
برمه:  မင်္ဂလာပါ။ (عافیت)  سلام در زبانهای مختلف سلام به زبان آلمانی سلام به زبان فرانسوی سلام به زبان آلمانی
هندی (و بعضی دیگر از گویش‌های هند و جنوب آسیا):  नमस्ते (ناماسته؛ تعظیم می‌کنم در مقابل شما).

«خوشبختی»

صواحیلی: ?Habari yako (چه خبر؟)
جیبوتی: Aaniin ( اختصاصی برای گفتن اینکه حالت چطور است یا چه خبر؟)
فرانسوی: Ça va? (اوضاع خوبه؟)
انگلیسی بریتانیایی: Alright? (همه چی خوبه؟)

دیگر موارد

دنیای بزرگی است! همه‌ی سلام و احوالپرسی‌ها شبیه به هم نیستند. اینجا مواردی را بر شمرده‌ایم که در آنها معنی سلام کردن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

گرجی: გამარჯობა (پیروزی؛ سربلندی)
زولو: Sawubona (شما را می‌بینیم)
یاپسی: Mogething (چیزی بگو)
چک اسلواکی: Ahoj! (ahoy)
انگلیسی: hello (کلمه‌ی hello از دو کلمه‌ی «ho» و «là» از زبان فرانسه می‌آید که به ترتیب به معنی اوه، و «آنجا» (اونجارو» می‌آید.

لایک یادتان نرود

پیگیرم شوید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران