آموزش

سواد رسانه ای


خلاصه :

سواد رسانه‌ای یکی از انواع سواد هاست که بیشتر با سواد های بصری و تحلیلی و اینترنتی در ارتباط است. 

آموزش سواد رسانه ای غالباً از یک الگوی آموزشی مبتنی بر پرس و جو استفاده می‌کند که افراد را ترغیب می‌کند در مورد آنچه تماشا می‌کنند، می‌شنوند و می‌خوانند سؤال کنند. آموزش سواد رسانه ای ابزاری برای کمک به افراد در تجزیه و تحلیل انتقادی پیام‌ها، فرصت‌هایی را برای زبان آموزان فراهم می‌کند تا تجربه خود را از رسانه گسترش دهند و به آنها در توسعه مهارت‌های خلاقانه در ساخت پیام‌های رسانه ای خود کمک می‌کند.

تاثیر سواد رسانه ای برای مردم:

تاثیر سواد رسانه ای بر روی سبک زندگی ایرانیان بسیار مشهود است. در واقع انسان ها خواه یا ناخواه پیرو رسانه ها هستند و از گفته های این رسانه ها برای بهبود کیفیت زندگی خود استفاده می کنند. سواد رسانه ای در خانواده ها دارای اهمیت بسیار زیادی هستند و سواد رسانه ای برای نوجوانان نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 

اما آیا می توان سواد رسانه ای در فضای مجازی را تنها رسانه موجود دانست که بر سبک زندگی ما دارای تاثیر است؟

خیر

تاثیر سواد رسانه ای بر خانواده:

سبک زندگی بر اساس نوع خصوصیات یک خانواده تنظیم می شود و قابل تغییر است. در واقع ممکن است که رسانه در سبک زندگی که مجموعه ای از ارزش ها و ضد ارزش ها است تاثیر داشته باشد. برای مثال ممکن است که با دنبال کردن برخی از رسانه ها، برخی از ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بر عکس. همین امر نشان دهنده تاثیر سواد رسانه ای بر خانواده ها و سبک زندگی است. کسانی که در زمینه سواد رسانه ای اطلاعات کافی و مهارت لازم را داشته باشند، می توانند از پیچیده ترین پیام هایی که در رسانه ها ارائه می شود، برداشت صحیح را داشته باشند و همچنین والدین در صورتی که از تاثیر سواد رسانه ای آگاه باشند می توانند مدیریت بهتری را برای اداره فرزندان خود داشته باشند. 

۳ سال پیش
آفرین

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران