رویدادهای عمومی

خواص یاقوت سرخ


خلاصه :

سلام میخواهم درباره خواص یاقوت سرخ صحبت کنم

یاقوت سرخ یک جواهر سنگ از رنگ صورتی تا قرمز خونی است که از انواع کورندم های معدنی به شمار می آید (آلومینیوم اکسید). دیگر انواع با کیفیت کورندوم ها یاقوت کبود نامیده می شوند. یاقوت سرخ یکی از سنگ های قیمتی سنتی و اصلی است که با سنگ هایی چون آمیتیست ، یاقوت کبود ، زمرد و الماس همراه است.رنگ یاقوت سرخ به سبب عنصر فلز کروم آن است.

برخی از سنگ های قیمتی مانند تاج سلطنتی پرنسس بریتانیا با یاقوت سرخ و مشکی که عموما یا از لحاظ تاریخی یاقوت سرخ نامیده شود در واقع اسپینل یا لعل بخشان نامیده می شود. اینگونه سنگ ها یکبار نیز به عنوان یاقوت سرخ پوست پیازی نیز نامیده می شد.

کیفیت یاقوت قرمز توسط رنگ ، برش و روشنی آن تعیین می شود که با وزن قیراط آن بر ارزشش تاثیر می گذارد. یاقوت قرمز به طور سنتی سنگ تولد ماه جولای است و معمولا صورتی تر از سنگ گارنت به حساب می آید. اگرچه برخی لعل های رودولایت داری رنگ صورتی تر نسبت به بیشتر یاقوت های قرمز هستند.

با ارزش ترین یاقوت سرخ جهان Sunrise Ruby (یاقوت سرخ طلوع خوشید) می باشد.

معنی و تاریخچه یاقوت سرخ

در فیلم there's no place like home (هیچ جایی مثل خانه نیست) Dorothy این جمله را با خود زمزمه می کرد، آنگاه سه بار کفش های خود را که از یاقوت سرخ تشکیل شده بود را به هم می زد و به طور سحر آمیزی در خانه رعیتی خود در شهر kansas چشمهای خود را باز کرد و از خواب بیدار شد. کفش های او در کنار تابش چراغ های هالیوود با رنگ قرمز می درخشید. با این حال جذابیت یاقوت سرخ و جواهرات یاقوت سرخ بسیار قدرتمند است که از ابتدای تاریخ تا زمان مدرن به تمامی فرهنگ های جهان راه پیدا کرده است.

یک قطره خون از قلب مادر زمین نشان دهنده این است که چگونه یاقوت سرخ در مشرق زمین توضیح و شرح داده شده است. سرخپوستان یاقوت سرخ را Ratnanayaka (ارباب سنگ های قیمتی) می نامیدند. هندوها ، یاقوت سرخ را پادشاه سنگ های قیمتی و رهبر جواهرات می نامیدند. آنها یاقوت سرخ را به دو طبقه تقسیم کردند بیشتر مانند طبقه اجتماعی.

یاقوت های سرخ به طبقات بالایی ، متوسط و پایین تر ، به اصطلاح بی نقض و زیبا طبقه بندی می شوند.

از نظر آنان یاقوت سرخ نامرغوب اجازه تماس با بهترین نوع یاقوت را ندارد زیرا اعتقاد بر این است که یاقوت نامرغوب بهترین نوع یاقوت را آلوده می کند و به موجب آن قدرت های سحر آمیز و جادویی آن کم خواهد شد.

 

 

 

در هند ، آنهایی که یاقوت سرخ اهدا می کردند تا کریشنا یکی از خدیان هندی را احترام کنند اطمینان داشتند که به عنوان یک فرمانروایی در زندگی آینده دوباره متولد می شوند. هندوها یاقوت های سرخ با رنگی روشن را مناسب زنان می دانستند و یاقوت های تیره را برای مردان .

گوشواره های یاقوت سرخ که با ظرافت درست شده است در هند یک انتخاب محبوب در زمینه جواهرات برای قرن ها محسوب می شد. در چین ، مقام ماموران عالی رتبه توسط رنگ سنگی در انگشتر یاقوت سرخ آنها نشان داده خواهد شد. یک جواهر قرمز به این معنی است ‌که در میان عالی ترین چیزها نقش کلیدی دارد. در دهه ۱۸۸۰ جواهرساز فرانسوی یاقوت سرخ را قیمتی ترین سنگ یا سنگ عزیز و دوست داشتنی نامیده بود. نام یاقوت سرخ (Ruby) از کلمه لاتین Ruber گرفته شده است که به معنی قرمز می باشد. یاقوت سرخ محبوب ترین سنگ قیمتی در میان کسانی که قدرت دارند و کسانی که درگیر عشق می باشند محسوب می شود که نسبت به دیگر سنگ ها الهام بخشِ احساسات می باشند. برخی از فرهنگ های باستانی معتقدند که یاقوت سرخ همانند دیگر جواهر سنگ ها همانند میوه بر روی درختان رشد می کنند و معتقد بودند که یاقوت های سرخ مانند جواهرسنگ های سفید و کوچک جوانه می زنند و بطور آهسته رشد کرده و می رسند سپس در معرض نور خورشید به رنگ قرمز در می آیند. هنگامی که یاقوت کاملا به رنگ قرمز درآمد ، آماده این می باشد که از روی درخت چیده شود.

یاقوت سرخ از نظر کتاب مقدس و نوشته های باستانی سانسکریت با ارزش ترین جواهرسنگ تلقی می شود.

در واقع به محض کشف هر کریستال یاقوت سرخ ، امپراطور هند از این سلطانِ سنگ های قیمتی، استقبال و پذیرایی شاهانه ای می کرد.

قدرت های جادویی سنگ یاقوت سرخ

گفته شده است که یاقوت سرخ در طول زمان ها دارای اثرات مثبت و خواص جادویی بسیاری می باشد. یاقوت سرخ به خورشید مربوط می‌شود و تصور می شود که سلامت روحی و جسمانی را حفظ می کند.در قرون وسطی یاقوت های سرخ به عنوان سنگ نبوت و پیشگویی کننده در نظر گرفته می شدند. تصور می‌شد که هنگامی که خطر در کمین است سنگ به رنگ تیره در می آید. Ivan یکی از فرمانروایان روسیه بیان کرده است که این سنگ برای حافظه ، مغز و قلب مناسب است. در قرن سیزدهم نسخه ای برای درمان مشکلات کبدی وجود داشت که آن را یاقوتِ سرخ پودر شده می‌نامیدند. در قرن‌های ۱۵ و ۱۶ تصور بر این بود که یاقوت سرخ ، سم ها را خنثی و بی اثر می کنند. زمانی که یاقوت سرخ بر روی پوست قرار می گیرد تصور می شد که شادابی و جوانی پوست را به حالت اولیه برمیگرداند.

 

 

 

هزاران سال یاقوت سرخ به عنوان سنگ عشق، انرژی، اشتیاق، قدرت و رغبتی برای زندگی در نظر گرفته می‌شد. برخلاف دیگر سنگه ای قیمتی در جهان، یاقوت های سرخ نماد کاملی برای احساساتِ قدرتمند محسوب می‌شدند. عنصر مهم دیگر یاقوت سرخ علاوه بر آتش، خون است و گفته شده است که این سنگ نیروی حیاتی زندگی را باز می گرداند و انرژی و قدرت را افزایش می‌دهد. یاقوت سرخ همچنین به عنوان سنگ شجاعت شناخته شده است. افسانه ها به ما گفته اند که شخصی که دارای سنگ یاقوت سرخ باشد می تواند بدون ترس از بدی ها و بیچارگی، در زندگی قدم بردارد.

به لحاظ جسمانی تصور می شود که یاقوت های سرخ به افراد نیرو داده و آنها را متعادل می سازد. این سنگ چاکرا قلب را برمی‌انگیزد و اشتیاق را برای زندگی تشویق می نماید. اما به شیوه خود مخربی عمل نمی کند.

یاقوت های سرخ با خستگی و بیش فعالی مقابله می کند. این سنگ ها تب و بیماری ها را از بین برده و بدن و خون را سم زدایی، و جریان خون را محدود می کند. یاقوت های سرخ برای قلب، سیستم گردش خون ، کلیه ها ، اندام های تولید مثل و طحال بسیار مناسب هستند.

از لحاظ عاطفی اعتقاد بر این است که یاقوت های سرخ انگیزه و تنظیم اهداف را بالا می‌برد. این سنگ رویاهای مثبت و تصورات واضح را بالا می‌برد و در حفظ ثروت، شور و اشتیاق کمک شایانی می کند. این سنگ خشم و غضب منفی را برای تغییر و حذف افزایش داده و رهبری پویا را در افراد بالا میبرد.

یاقوت سرخ حالت های مثبت و شجاعانه ذهن را که یکی از آنها تیز، فوق العاده آگاه و متمرکز است را به ارمغان می آورد. این سنگ ها باعث می شوند که شما در طول زمانِ جدال، نزاع و مقابله با حملات فیزیکی و جسمانی مقاوم تر شوید. همچنین گفته شده است یاقوت سرخ سلطان مناظره هاست که قدرت مصالحه را دارد. یاقوت سرخ سنگ پویایی است که شور و اشتیاقِ فعالیت های جنسی را در افراد بالا میبرد.

هر جواهری که یاقوتسرخ به همراه خود دارد عشق و اشتیاق بسیاری را بین دو نفر نشان می‌دهد که باعث شده است یاقوت سرخ یک انتخاب ایده آل برای نامزدی یا روز ولنتاین به شمار آید.

علاوه بر این یاقوت سرخ جواهر سنگی است که افراد در پانزدهمین و چهلمین سالگرد عروسی خود به یکدیگر هدیه می دهند.طبیعت حیاتی و پرشور یاقوت سرخ، تشویق به زندگی به طور کامل و لذت زندگی را در بر می گیرد که در زندگی بسیاری از مردم از دست رفته است. یاقوت سرخ آتش شور و عشق را بالا میبرد.

خواص فیزیکی و علم یاقوت سرخ

یاقوت سرخ بسیار سنگین نادر و کمیاب است و یکی از ارزشمندترین جواهر سنگ قیمتی در طبیعت محسوب می شود. این سنگ رنگ مهیجی دارد که از رنگ قرمزِ مایل به قهوه ای تا قرمز روشن شبیه به تمشکِ رسیده می باشد. سختی و درخشندگی مقاومت ناپذیر این سنگ همانند الماس است.رنگ یاقوت سرخ با یک تشعشع ماهتابی همراه است که توسط نورهای طبیعی و مصنوعی تحریک می شود و باعث می شود یاقوت سرخ در زیر نور آفتاب براق ظاهر شود. رنگ، مهمترین صفت و ویژگی یاقوت سرخ است در حالی که شفافیتِ آن، دومین صفت و ویژگی مهم آن می باشد. تقریباً غیر ممکن است تا بتوانید یک یاقوت سرخ را با کیفیتی بیش از سه قیراط پیدا کنید.

اجسامِ کوچک تر این سنگ قابل قبول تر است و بیشتر جواهرات یاقوت سرخ باسنگهایی کمتر از ۳ قیراط تشکیل شده است. در حقیقت اندازه و گنجایش یک یاقوت سرخ همانند اثر انگشت می باشد که صحت آن را اثبات و زیبایی آن را آشکار می‌کند.

به لحاظ سنتی، هند به عنوان منبع تمامی یاقوت ها های سرخ در نظر گرفته شده است که به وسیله مجموعه وسیعی از ادبیات برای بیش از دو هزار سال با آن گواهی داده شده است. باکیفیت ترین ، شفاف ترین و بهترین رنگ یاقوت سرخ معمولا از کشور میانمار است و در واقع می‌تواند به اندازه الماس یا حتی بیشتر با ارزش باشند.

یاقوت قرمز در واقع بسیار به یاقوت کبود نزدیک می باشد چرا که هر کدام از آنها جزئی از خانواده کورندوم محسوب می‌شوند.

آنها از مواد معدنی یکسان تشکیل شده‌اند اما فقط دارای رنگ‌های متفاوتی از هم می باشند یاقوت قرمز کمی نازک تر از سنگ یاقوت کبود می باشد که ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد ، چرا که آنها از یک مواد معدنی تشکیل شده‌اند. هرچند که طبیعت اجازه نمی دهد که هر سنگی در یک خانواده معدنی قرار بگیرد.

بیشتر یاقوت های سرخ کمیاب هستند. با ارزش ترین یاقوت سرخ یاقوت سرخ ستاره ای نامیده می‌شود که همچنین آن را خون کبوتر یا قمری می نامند زیرا رنگ این سنگ ، شبیه به خون کبوتر و قمری می باشد. این سنگ دارای رنگ قرمزِ خالص با مقداری بنفش مایل به آبی است. درون یاقوت سرخ چیزی است که به نظر می‌رسد یک ستاره می باشد، یک ستاره ۶ تایی با تقارن کامل. زمانی که سنگ جابجا می‌شود ستاره مرکزی این سنگ نیز حرکت می‌کند. این سنگ معمولاً در سنگ های کوچک تر و وزن کمتر از ۳ قیراط یافت می شوند. یاقوت سرخ ستاره ای فوق العاده، بسیار نادر و کمیاب می باشد که گاهی اوقات ممکن اسن این سنگ شکاف بر دارد یا بسیار تیره شود یا شش نقطه ستاره این س نامعلوم یا نابرابر جلوه دهد. یاقوت های سرخ معمولاً برش داده می شوند که عموما بیضی شکل می باشند، اما می‌توانند دایره شکل و یا به اشکال دیگری هم در آید.

اگرچه بهترین یاقوت های قرمز از Mogok منطقه ای در میانمار می آید اما بسیاری از یاقوت های زیبا نیز از تایلند هم صادر می‌شود که امروزه معدن اصلی برای یاقوت های قرمز به حساب می آید. یاقوت های تایلندی کمی دارای سایه های تیره و قرمز پررنگ و تقریبا بنفش می‌باشند. جزیره سریلانکا که به جزیره سنگهای قیمتی معروف است مدتهاست که به خاطر یاقوت های قرمز خود مشهور می‌باشد و سنگ‌ های آنجا دارای سایه های روشن تری است. مارکوپولو گفته بود که هیچ مکانی به اندازه جزیره سریلانکا یاقوتهای قرمز زیبایی نداشته‌ است. یاقوت های سرخ همچنین از کشورهای هند تانزانیا ، ماداگاسکار ، روسیه ،‌ سریلانکا ، کلمبیا ، کنیا ، مکزیک ، افغانستان ، پاکستان و کارولینای شمالی صادر می‌شود. پاکستان یاقوت های سرخ با رنگ های عالی را که یک درجه پایین تر از منطقه Mogok است را تولید می کند.

 

 

 

نگهداری از جواهرات یاقوت سرخ

از آنجا که یاقوت های سرخ بسیار سخت و بادوام هستند، از آنها به راحتی می توان مراقبت کرد. البته هنگامی که به کارهای سخت مشغول هستید و از مواد شیمیایی خشن و زننده ای استفاده می کنید، استفاده از یاقوت سرخ توصیه نمی شود یاقوت های سرخ باید در جعبه های پارچه ای نگهداری شوند و از دیگر جواهراتی که ممکن است باعث خراش آنها بشوند دور نگه داری شود. هنگامی که وقت آن شد که آنها را تمیز کنید می توانید از آب کافی و یک قلمو و یا از وسایل تمیزکننده جواهرات نیز استفاده کنید. بسیار مهم است بعد از تمیز کردن سنگ آن را به طور کامل شستشو دهید و آن را خشک کنید اگر شما از یاقوت سرخ خود مراقبت کنید این سنگ در کنار شما باقی خواهد ماند و زیبایی اش را برای سالیان سال حفظ خواهد کرد.

 

 

 

لایک یادتان نرود

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیگیرم شوید

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

این مطلب کپی شده است

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران