رویدادهای عمومی

تمامی نیروی های ضربت جهان { بهترین ها ج

نیروی ضربت

توجه اینکه چه کشوری اول است به دلیل بهتر بودن نیروی آن نیست !


خلاصه :

تمام نیرو های ضربت

فرانسه: نیروهای ویژه مداخله ملی GIGN

نیروهای ویژه GIGN در واقع زیرشاخه نیروهای ژاندارمری فرانسه هستند، این نیروها برای حفظ منافع ملی، آزادسازی سریع گروگان و درگیری های تروریستی آموزش دیده اند. بعد از کشتار تروریستی المپیک تابستانی 1972 مونیخ و همچنین شورش زندانیان Clairvaux در سال قبل این اتفاق، دولت فرانسه را به فکر یافتن راه حلی سریع برای جلوگیری از ناآرامی و اغتشاش انداخت. در سال 1973 نخستین گروه از تیم GIGN آموزش داده شده و مسلح گردید. GIGN در سال 1974 زیر نظر و فرمان ستوان Christian Prouteau عملیات خود را آغاز کرد.

این نیرو ابتدا 15 عضو داشت که در سال 1984 به 48 نفر افزایش یافت، پرسنل آن در سال 1988 به 57 نفر رسید و در سال 2000 به 87 نفر افزایش یافت، در سال 2007 بخشهای EPIGN و GSIGN نیز به این نیرو اضافه شد و پرسنل آن به 380 نفر رسید. افسران این یگان نیز آموزشهای خاص دیده و در سال 2010 تعداد پرسنل آن به 420 نفر افزایش یافت، GIGN هم اکنون به عنوان یکی از بزرگترین نیروهای ویژه در جهان شناخته میشوند.

 

 

پاکستان: نیروهای ویژه لک لک سیاه SSG

نیروهای ویژه SSG توسط کشورهای انگلستان و آمریکا آموزش میبینند.SSG زیر شاخه ارتش بوده و از آن با نام "Storks" نیز یاد می کنند. این نیروها جزو پرکار ترین نیروهای ویژه در جهان هستند که وظایفی مانند نجات گروگان، نجات نیروهای خودی، جنگ های نامتقارن، عملیات های سری و حتی درگیریهای نزدیک را دارند. تعداد زیادی از نیروهای SSG هم اکنون در مرزهای غربی پاکستان مستقر شده اند.

نیروهای ویژه پاکستان آموزش های آبی و خاکی زیادی می بینند که از جمله آنها می توان به پیاده‌روی 36 مایل در 12 ساعت و دویدن 5 مایل به‌طور کامل در 20 دقیقه اشاره کرد.
 

 


اتریش: EKO Cobra

EKO (Einsatzkommando) گارد ویژه تاکتیکی مبارزه با تروریسم و عملیات ویژه کشور اتریش است. این گروه در سال 1978 به عنوان یک پاسخ به حمله ورزشکاران اسرائیلی در المپیک 1972 تشکیل شد. تخصص اصلی این نیرو دخالت سریع در درگیریهای تروریستی و سازمان یافته، نجات هواپیماربایی و درگیری در محیط های شورشی مثل زندان است. از عملیات های این تیم می توان به نجات گروگان در حادثه زندان Karlau اشاره کرد.

 

{ من عاشق این نیرو هستم  لباسشون 20 اما تفنگ هاشون فقط 15 چون بیشتر خوشگله }
ایالات متحده آمریکا: دلتا (Delta)

نیروی ویژه "دلتا"، یگانی ضد تروریسم در ارتش آمریکا که زیر نظر فرماندهی مشترک عملیات ویژه (JSOC) قرار دارد. نیروی دلتا در سال 1977 ایجاد شد. اعضای نیروی دلتا مهارت‌های ویژه در زمینه ضد شورش، تاکتیک‌های یگان کوچک و تکنیک‌های گوناگون نفوذ دارند. آموزش اولیه این نیروها توسط نیروهای ویژه هوابرد انگلیس انجام شد و از آن پس این نیرو کار خود را به طور مستقل آغاز کرد.
نیروهای دلتا (SFOD-D 1) به عنوان یکی از شاخص ترین نیروهای ویژه در جهان شناخته می شود و بسیاری از عملیات های این گروه مخفیانه است. این نیروها در نقش ضد تروریسم،مداخله در مشکلات ملی و مداخله مستقیم انجام وظیفه میکند.

یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا (SEALs) (معروف به نوی سیل یا سیلز)

این واحد عملیاتی، که زیر نظر فرماندهی مشترک عملیات ویژه (JSOC) فعالیت می‌کند، در سال 1964 تشکیل شد. این یگان وظیفه حملات دریایی ضربتی، عملیات‌های مخفی در عمق خاک دشمن و قابلیت حملات هم‌زمان را دارد. نوی سیل‌ها بعد از اجرای عملیات ترور «أسامه بن‌لادن» سرکرده گروه تروریستی «القاعده» در شهر «أبوت آباد» پاکستان شهرت وسیعی یافتند. (البته ناگفته نماند که برخی افراد و رسانه‌ها در مورد مرگ «أسامه بن‌لادن» ابهاماتی را مطرح می‌کنند و عده‌ای هم معتقدند که وی قبل از این عملیات به مرگ طبیعی مرده و آمریکا نقشی در مرگ وی نداشته‌است. عده‌ای نیز این نظریه را مطرح می‌کنند که وی هنوز زنده است.)

 

نیروهای ویژه کانادا (جِی‌تی‌اف)

این نیرو در سال 1993 تشکیل شد و و در ابتدا 100 عضو داشت که بعد از حادثه 11 سپتامبر توسعه یافت. وظیفه اصلی این نیرو عملیات‌های ضد تروریسم می‌باشد. اطلاعات درباره این نیرو همچون تعداد نیروهای آن در حال حاضر محرمانه و از سوی دولت کانادا اعلام نشده است. این نیرو تامین امنیت شخصیت‌های مهم در بازی‌های المپیک در سال 2010 را بر عهده داشت.
 
نیروهای ویژه در جهان/ سه نیروی ویژه‌ ایران که لرزه بر تن دشمن می‌اندازند/نیروهای ویژه حزب‌الله؛ از بوسنی تا سوریه
 
فرماندهی این یگان در پایگاه تورنتو تقریبا در 4 کیلومتری شمال شرق شهر تورنتو قرار دارد. این یگان در جنگ بوسنی، جنگ کوزوو، جنگ با شورشی‌های هایتی در سال 2004، جنگ عراق، عملیات Mobile در لیبی در سال 2011 و از سال 2001 تاکنون در افغانستان در عملیات Anaconda  و عملیات مشترک با نیروهای ویژه آمریکایی در Task Force K-Bar و Task Force 11 و Task Force 121 شرکت داشته JTF2 در بحران گروگانگیری 2005 تا 2006 عراق نیز عملیات‌هایی اجرا کرد.

نیروهای این یگان آموزش‌های مشترک زیادی نیز با نیروهای ویژه آمریکایی می‌بینند و برخی بر این باورند که این یگان توانی برابر DELTA Force آمریکا دارد. بیشتر تفنگ‌های مورد استفاده آنها نیز همان تفنگ‌های مورد استفاده نیروهای ویژه آمریکا می‌باشد.

 

حالا باورتون میشه...

هندوستان: نیروهای ویژه مارکوس Marcos

مارکوس واحد نیروهای ویژه تفنگداران دریایی هندوستان است. این واحد از بین نیروهای دریایی نخبه انتخاب می گردد. اهداف اصلی این نیروها، نجات گروگان، جنگ نامتعارف، بازیابی پرسنل، مبارزه با تروریسم و درگیری های مستقیم است. این واحد بیشتر برای امور دریایی به کار گرفته میشود.

و بالاخره
ایران: نیروهای ویژه پاسدار ولایت، نوپو (NOPO)

"نوپو" نام اختصاری نیروی ویژه پاسداران ولایت که در اصطلاح بین‌المللی به آن نیروی ضد تروریسم و رهایی گروگان گفته می شود. نوپو یکی از نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که برای عملیات‌های ضد تروریستی و رهایی گروگان استفاده می‌شود. اعضای نوپو به دلیل داشتن یونیفورم سیاه رنگ به سیاه‌جامگان نیز معروف شده‌اند.

مأموریت واحد نوپو، در رهایی گروگان و مقابله با عملیات‌های تروریستی است و ماموران این واحد برای آمادگی هرچه بیشتر آموزش‌های ویژه‌ای شامل چترریزی، تیراندازی، پرش از ساختمان، راپل، غواصی، سکان داری، پرواز با پاراگلایدر و همچنین دوره‌هایی موسوم به آبی و خاکی را پشت سر می‌گذارند.

 و بقیه ایران


ایران: نیروهای ویژه تیپ 65 "نوهد"

ارتش ایران همواره به رشادت تکاوران و نیروهای ویژه خود می بالد. افتخار نیروهای ویژه ارتش، شهید سرلشگر حسن آبشناسان است. این شهید در طی سالهای 1339 تا 1356، بسیاری از دوره های کماندویی، چتر بازی، جنگ های نامنظم، تاکتیک های حمله با حداقل نفرات، نفوذ به خاک دشمن و... را در داخل و خارج کشور طی کرده و همگی را موفقیت پشت سر گذرانده بود. پس از شروع جنگ تحمیلی ایران و عراق وی در مقام فرماندهی یک تیپ کامل از نیروهای نوهد، نامه ای برای صدام فرستاد. مضمون این نامه اینچنین بود:
اگر صدام حسین ژنرال است و فنون نظامی را خوب می داند و خود را بهترین نظریه پرداز نظامی می داند، پس به راحتی می تواند به زبان نظامی تکلم کند. شما می توانید با تمام قوا و هر طرح ریزی و نقشه ای که می پسندید، در دشت عباس با من و دیگر همرزمان چریکم به نبرد بپردازید. این موضع یک فرمانده ارتش و مرد جنگ آور است، نه اینکه با بمب افکن های خود مردم بی دفاع را در منازل و شهرها به خاک و خون بکشید.

نیروهای ویژه ارتش روسیه (موسوم به یگان آلفا، Alpha Spetsnaz)

نیروهای ویژه روسیه موسوم به آلفا، 29 ژوئیه سال 1974 میلادی «یوری آندروپوف»، رئیس وقت کمیته دولتی امنیت اتحاد شوروی فرمان تأسیس این گروه را به عنوان اولین گروه ویژه ضد تروریستی در کشور را امضا کرد.

این گروه بعد از جنگ شوروی با أفغانستان مخصوصا زمانی‌که توانستند کاخ ریاست جمهوری را در کابل به تسخیر در بیاورند و همه افراد حاضر در آن را به قتل رساندند، شهرت زیادی به دست آوردند.
 

 

سلام لطفا انظر خود را بنویسید
و به اطلاعات عکس ها پایین عکس { نوشته ها توجه داشته باشید }

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

خیلی مطلب زیاد نوشتی آدم خسته می شه
بعدشم تو به این چیزا چی کار داری ؟ برو سر درست آقا جون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

احسان نوحی طهرانی خیلی مطلب زیاد نوشتی آدم خسته می شه بعدشم تو به این چیزا چی کار داری ؟ برو سر درست آقا جون
سلام
اول که دنیا رو فقط با کتاب میشه فهمید و بعضی کار ها تجربه هست اما به نظرم می تونستم از مطلب کمی بزنم خیلی ممنون

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران