معرفی

۳ سپهبد تاریخ جمهوری اسلامی ایران ( به یاد حاج قاسم سلیمانی در ایام شهادتشان ) قسمت سوم


خلاصه :

سلام. می خواهم در مورد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای شما مطلب بگذارم. من در پایان مطلبم فیلم سخنرانی حاج قاسم را ارسال می کنم.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی در 20 اسفند سال 1335 در کرمان به دنیا آمد.

اوایل زندگی و خانواده

قاسم سلیمانی در 20 اسفند 1335 در روستای قنات ملک در استان کرمان متولد گردید. ایشان اصالتی لری داشتند. نام پدرشان حسن و نام مادرشان فاطمه بود. یک خواهر و یک برادر کوچکتر هم داشتند. سلیمانی در 12 سالگی روستای قنات ملک را به مقصد شهر کرمان ترک کرد. در نوجوانی به کار بنایی مشغول شد و در سالهای ابتدای جوانی از پیمانکاران سازمان آب کرمان به شمار می رفت. ایشان در سنین جوانی ازدواج کردند و 5 فرزند به نام های نرجس، حسین فاطمه، زینب و رضا به دنیا آوردند. یکی از آنها هم بدرود حیات گفته است. حاج قاسم در سالهای اواخر زندگیشان در شهرک شهید دقایقی در  محله شیان در کنار پارک جنگلی لویزان زندگی می کردند. ایشان در سال 1384 در رشته فقه و حکمت اسلامی مدرک کارشناسی ارشد را گرفت.

آغاز فعالیت های انقلابی نظامی

ایشان با تشکیل سپاه پاسداران اسلامی به این سپاه پیوستند. ایشان در حین کار در سازمان آب کرمان به شورای فرماندهی سپاه کرمان در سال 1358 پیوستند. 

جنگ تحمیلی

حاج قاسم در اوایل جنگ تحمیلی گروهی از نظامیان کرمان را دور هم جمع کرد و با آنها به جنگ در مقابل نیروی های بعثی عراق پرداخت. نهایتا این گروه به تیپ زرهی و بعد به لشکر 41 ثارالله تبدیل شد. ایشان در دوران جنگ به سپاه پاسداران به سپاه قدس پیوست. لشکر 41 ثارالله به فرماندهی ایشان متشکل از سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود. حاج قاسم در عملیات های والفجر 8، کربلای 4 و کربلای 5 فرمانده بود. حاج قاسم چندین بار مجروح شدند. از جمله در عملیات بستان که از ناحیه ی شکم و در عملیات طریق القدس در اثر انفجار خمپاره از ناحیه دست و شکم مجروح شدند. 

فعالیت های پس از جنگ تحمیلی

با پایان یافتن جنگ تحمیلی جاج قاسم با لشکر 41 ثارالله به کرمان بازگشت و فعالیت های خود را با جنگ مقابل عوامل مسلح قاچاقچیان مواد مخدر شد، که از مرز های شرقی کشور هدایت می شدند. قاسم سلیمانی تا هنگام انتصاب سپاه قدس این سمت را بر عهده داشت. 

فرماندهی نیروی قدس

قاسم سلیمانی در سال 1367 به خاطر وجود طالبان در افغانستان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. ایشان تا سال 1398 این سمت را بر عهده داشتند.

مداخله در کشور های دیگر

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس به مسلمان های کشور های خاورمیانه کمک می کرد. 

تجهیز حزب الله لبنان و شرکت در جنگ سال 2006

به گفته سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان حاج قاسم با حزب الله لبنان ارتباطات زیادی داشت. حاج قاسم با سلاح دادن به آنها کمک می کرد و خود حاج قاسم در جنگ های حزب الله حضور داشت. ایشان اندکی بعد از شروع جنگ اسرائیل با لبنان به بیروت می روند و در جنگ حضور پیدا می کنند. 

جنگ داخلی عراق

به گفته BBC FARSY سپاه پاسداران و نیروی قدس نقش موثری در روند جنگ داخلی عراق گذاشتند. حاج قاسم بعد از حمله دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شام ( سوریه ) که همان داعش یا همان داعس ( به خاطر سوریه ) است به عراق حاج قاسم به سرعت وارد عمل می شوند و داعش را در آنجا فراری می دهند. ولی متاسفانه داعش به سوریه حمله می کند.

حضور در جنگ داخلی سوریه

ایشان بعد از حمله داعش به سوریه به سوریه می روند و با داعش می جنگند. مدافعان حرم ( جنگاور های ایرانی حاضر در سوریه ) فاطمیون ( جنگاور های افغانستانی حاضر در سوریه ) زینبیون ( جنگاور های سوری ) به جنگ داعش می روند و 10 سال مقاومت می کنند. نبرد الصقیر که باعث بازپس گیری شهر الصقیر که یکی از نقاط استراتژیک سوریه بوده را حاج قاسم فرماندهی کرد. 

جنگ داخلی افغانستان 

ایشان به فعالیت های خود خاتمه ندادند و در سالهای پایانی عمرشان در سالهای 61 سالگی یا 62 سالگی هم در مقابل طالبان می جنگیدند و مقاومت می کردند. حاج قاسم لشکر فاطمیون را تاسیس کرد تا مقابل طالبان بایستند.

پایان داعش

در روز پنجشنبه 30 شهریور 1396 به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید مرتضی حسین پور شلمانی و محسن حججی حاج قاسم گفت: « کمتر از 3 ماه دیگر اعلام پایان داعش و حکومت داعشی در کره خاکی خواهد شد. » دو ماه دیگر هم داعش برای همیشه از میان بداشته شد و دونالد ترامپ دستور ترور ابوبکر بغدادی را داد. 

جالب است بدانید حاج قاسم در جنگ داخلی یمن در مقابل عربستان سعودی هم حضور داشت.

کودتای 2016 ترکیه

نورالدین شیرین مدیر شبکه تلویزیونی قدس ترکیه نقش حاج قاسم را در جلوگیری از موفقیت کودتاچیان در جریان کودتای نا فرجام 2016 ترکیه کلیدی دانست و تاکید کرد: « سردار سلیمانی در مقابل آمریکا، اسرائیل و عربستان ایستاد و جلوی این کودتای بزرگ را گرفت. »

حاج قاسم به کشور فلسطین برای مقابله با اسرائیل به فلسطینی ها کمک های مسلح می کرد.

حاج قاسم حاج قاسم جلوی جنایات در ایران را گرفته است.

شهادت

سرانجام در 13 دی 1398 شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه چند تن از یارانشان که یکی از آنها شهید طارمی نام داشت توسط موشک های لیزری ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیدند و روح مطهرشان به آسمان ها رفت. وقتی این اتفاق افتاد از جسد ایشان دست، سر و انگشترشان باقی ماند.

ایشان سرشان را فدای میهن کردند به فدای امام حسین (ع)

ایشان دستانشان را فدای میهن کردند به فدای حضرت ابوالفضل العباس (ع)

ایشان بدنشان را فدای میهن کردند به فدای حضرت علی اکبر (ع)

مرد میدان به شهادت رسید.

فردی به نام سید محمود موسوی مجد جاسوس آمریکا که مکان حضور حاج قاسم را به آمریکا لو داده بود به اتهام جاسوسی اعدام گردید.

بعد از آن سیلی محکمی به آمریکا زده شد و آن هم نابودی پایگاه آمریکایی حشدالشعبی عراق بود.

پایان

خداحافظ

ما ملت شهادتیم

ما ملت امام حسینیم

 

پیارسال
امیدوارم از این مطلب طولانی لذت ببرید.
خواهشا فیلم را هم ببینید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

عالی وقعا عالی

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پیارسال
حال کردید لایک کنید.

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران