معرفی

خدانگهدار google

روایت چت جی‌پی‌تی به زبان ساده

سلام به سرعت


خلاصه :

به تازگی مجموعه جدیدی به دنیا امروزی ما اضافه شده  بله . چت جی پی تی  هوش مصنوعی قوی و قدرتمند پاسخ به هرگونه سوال  {متاسفانه برای ایران فیلتر می باشد  

محبوبیت

این چت بات به‌ اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرده که یکی از غول‌های فناوری، یعنی مایکروسافت سرمایه‌گذاری عظیمی روی آن انجام داده و جالب است بدانید تنها پنج روز طول کشید تا به یک میلیون ثبت نام کاربر برسد. این می‌تواند یک دگرگونی عظیم در حوزه فناوری باشد.

چه کمکی به ما می‌کند؟

برای استفاده از این ربات شما می‌توانید درخواست‌های متنوع و متعددی از آن داشته باشید، مثلا از آن برای حل مسائل ریاضی استفاده کنید، از آن بخواهید برایتان شعر بگوید، ایمیل بفرستد و یا یک مقاله در رابطه با یک موضوع خاص بنویسد. به راحتی امتحانات دانشگاهی را قبول می‌شود و برای نوشتن مقالات علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو مجلات علمب معتبر در جهان استفاده از آن به عنوان نویسنده را ممنوع کرده‌اند.

چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده‌ای را در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی درک کند. یعنی به زبان ساده می‌تواند برای هر چیزی یک نوشته تحویل شما بدهد.
 

نحوه استفاده 

فعلا فیلتره

تهدیدی برای انسان‌ها!

پس از رشد چشمگیر این چت بات حرف و حدیث‌هایی مبنی بر اینکه شاید بتواند جای انسان را بگیرد مطرح شد. البته این گمانه‌زنی‌ها فقط مربوط به این چت بات نیست و کل حوزه هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

اما در این مورد و استفاده از این ابزار شاید مشاغل وابسته به تولید محتوا از بین برود. شاید جی‌پی‌تی بتواند نمایشنامه‌نویسی و نویسندگی، تدریس، برنامه‌نویسی و خبرنگاری را از بین ببرد. حتی در هفته گذشته یک قاضی در کلمبیا برای صدور رای از این چت بات استفاده کرده بود.

 

آیا می‌تواند جای گوگل را بگیرد؟

یکی دیگر از گمانه‌زنی‌ها مرتبط با جایگزینی این چت بات به جای گوگل است. البته گوگل این روزها هوش مصنوعی جدیدی برای رقابت با جی‌پی‌تی به نام Bard  منتشر کرده است که باید دید توان مقابله با مایکروسافت را دارد یا خیر.

در مورد جی‌پی‌تی نیز برخی ادعا کرده‌اند که گوگل بعدی خواهد شد. در حال حاضر این چت بات توانایی جست‌وجوی اطلاعات در اینترنت را ندارد و از اطلاعاتی که از داده‌های آموزشی آموخته است برای ایجاد پاسخ استفاده می‌کند، البته شاید بتوان گفت در آینده دیگر نیازی به موتورهای جستجو وجود نداشته باشد.

در نهایت باید بدانید که هوش مصنوعی جی‌پی‌تی در مقابل سایر هوش مصنوعی‌های قبلی بسیار قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل می‌کند و این کمی ترسناک است. ترسناک بخاطر اینکه علاوه بر تهدیدهایی که در بالا به آن اشاره کردیم، این چت بات پاسخ‌های نادرست را به گونه‌ای به کاربر القا می‌کند که تشخیص غلط بودن پاسخ بسیار سخت می‌شود. اما به طور کلی با اینکه شاید ابتدای راه است و هنوز به تعالی نرسیده، بسیار خوش درخشیده و توانسته مکالمات متنی و پاسخ مسائل علمی را به راحتی عنوان کند.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران