آموزش

بسم الله الرحمن الرحیم

اوریگامی سه بعدی چیست؟


خلاصه :

  در این مدل اوریگامی ، کاغذ به یک واحد مثلثی ساده تا می‌شود. صدها واحد از این کاغذها برای ایجاد مجسمه های مفصل در یکدیگر قرار می گیرند.  

اوریگامی سه بعدی از کجا به وجود آمد؟

این نوع از اوریگامی در سال ۱۹۹۳ پدید آمد. در این سال، کشتی‌ای به نام Golden Venture مهاجران غیرقانونی چینی را به آمریکا وارد کرد. بعد از واردشدن به آمریکا، این پناهجویان چینی درخواست پناهندگی سیاسی کردند، که با آنها مخالفت شد و به زندان انداخته شدند. در آنجا، آنها در یک پروژه هنری حماسی جمعی شرکت کردند و بیش از ۱۰ هزار مجسمه با استفاده از اوریگامی، تکه‌های کاغذهای دور ریختنی و مواد اولیه پیدا شده در زندان، ساختند. بعضی از این مدل‌ها به کسانی که در ساخت این‌ها کمک می‌کردند هدیه داده می‌شد. بعضی دیگر فروخته شدند و با درآمد حاصل از آن  هزینه‌های حقوقی را پرداخت می‌کردند. برخی از مدل‌ها در یک نمایشگاه مسافرتی به نمایش درآمدند. در سال ۲۰۰۶، فیلمی ساخته شد که شرایط مهاجران غیرقانونی را به نمایش می‌گذارد.

3D Origami: Swan | Origami paper art, Origami swan, Origami design

 

کدام مدل‌ها بیشتر برای ساخت اوریگامی سه‌بعدی استفاده می‌شوند؟

حایوانات برخی از مدل‌های سه بعدی هستند که معمولاً ساخته می‌شوند. در حالی که می‌توانید دستورالعمل هایی برای ساخت حیوانات دو بعدی یا انتزاعی پیدا کنید، اکثر آنها دارای کیفیت واقعی و توانایی ایستادن، نشستن یا حتی حرکت هستند. درنای بال‌‌زن یکی از این موارد است.

ORIGAMI 3D - Toucan

 

موزه چینی‌های مقیم آمریکا، محلی برای نمایش سازه‌های سه بعدی

مجسمه‌های کاغذی Golden Venture در موزه چینی‌های مقیم آمریکا (MOCA) چهل مجسمه را به نمایش می‌گذارد. آنها در یک طرف اتاق نشسته و با دو بت‌کده هفت طبقه مرتب شده اند. موقعیت آنها که در صف بینندگان قرار دارد‌، به آنها حس نمایندگی در فضا را می‌دهد. آنها تصاویر آشنایی دارند – پرندگان، کشتی‌ها، گل‌ها، صلیب‌ها – اما اغلب در کنار هم قرار می‌گیرند که هیبریدهای چشمگیر تولید می کنند. نقوش سنتی چینی با آمریکانای ایده‌آل‌شده آمیخته می‌شوند. به عنوان مثال، بودا با لباس‌های بانوی آزادی وضعیت دوگانگی، قرار گرفتن در بین دو مکان را ثبت می‌کند. یک پرنده عقاب مانند در یک قفس یک تصویر کلاسیک دیگر آمریکایی را برانداز می‌کند. این قایق‌های متعدد علاقه به فرهنگ دریانوردی استان فوجیان را که بسیاری از مهاجران از آنجا سرچشمه می‌گیرند و همچنین شرایط بی رحمانه و سفر     پرفراز و نشیبی که در کشتی قاچاق بسته بودند تحریک می‌کنند. این مخلوط دالها منعکس‌کننده همزمان دلتنگی و اشتیاق برای یک خانه جدید است. همچنین این زندانیان را نشان می‌دهد که برخلاف تجارب واقعی زندانیان ، با انتظاراتشان از زندگی در ایالات متحده بازی می‌کنند. بازداشت‌شدگان آزار و شکنجه تحت سیاست تک فرزندی و به دلیل گرایش به دموکراسی‌خواهی را از جمله دلایل پناهندگی در ایالات متحده عنوان کردند. این مجسمه‌ها به عنوان هدیه برای افرادی که به اهدافشان کمک می‌کردند، از جمله قضات (که به طور قانونی نمی توانستند آنها را بپذیرند) ساخته شده اند.

3d origami Easter chick in egg shell tutorial | Pollito de Pascua de origami  3D en cáscara de huevo - YouTube


و الان یک ویدیو از ساخت اوریگامی سه بعدی میذارم 
راحته
 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران