دلنوشت

عجیب اما.......جالب

ورزش

توضیحات درمورد ورزش


خلاصه :

اثرات ورزش در روح آدمی

۱- پیشگیری از افسردگی و بالا بردن روحیهٔ عمومی فرد

در میانهٔ انجام فعالیت بدنی، تولید یک مادهٔ شیمیایی ازبدن به نام «سروتونین» بیشتر می شود. کاهش سرتونین در بدن با افسردگی مرتبط است و داروهای ضد افسردگی نیز در جهت افزایش این ماده در بدن عمل می کنند. بنابر این در بین افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند، به ندرت می توان شخص افسرده‌ای یافت

 

۲- تأثیر در زندگی خانوادگی و اجتماعی ودر شغل افراد

مسلماً یک شخص ورزشکار با تنبلی و کسالت بیگانه است و علاوه بر داشتن اندامی متناسب از روحیهٔ بالا و شادابی نیز برخوردار است و این موفقیت، ارتباطات او را در زندگی روزمره، چه درخانواده و چه در اجتماع یا محیط کار تضمین میکند.

کارفرمایان در به کار گیری افراد، این معیار های مهم را درنظر خواهند گرفت. بنابر این یک شخص سالم و تندرست، از موقعیت و پیشرفت شغلی بهتری نسبت به افراد چاق و کم تحرک برخوردار خواهد بود.

 

۳- پیشگیری از ابتلا به آلودگی‌های‌ اجتماعی

یک فرد سالم و ورزشکار، ناخودآگاه از سیگار دوری می کند، چون در مییابد با ورزش به اکسیژن بیشتری نیاز دارد، ولی سیگار یا مواد مخدر به وضوح انرژی او را کم و او را ضعیف تر می کند. بنابر این خود بخود برای پیشرفت در امور ورزشی خویش و برای انجام تمرینات، از این مواد دوری می‌جوید.

از سوی دیگر، دریک محیط ورزشی سالم کمتر میتوان از اینگونه افراد و آلودگی‌ها اثری یافت و احتمال ابتلای چنین افرادی به آلودگی‌های‌ اجتماعی بسیار پایین است و به دلیل روحیهٔ ورزشی از بسیاری نابهنجاری‌های‌ دیگر اجتماعی، که با خلق و خوی ورزشکاری هم خوانی ندارد، پرهیز می کنند.

 

 

۴- تقویت عملکرد ذهن در یادگیری و هماهنگی

تعریف ورزش تنها در افزایش فعالیت جسمانی خلاصه نمی شود. تعداد زیادی از ورزش‌های‌ امروزی نظیر پینگ پنگ، اسکیت، اسکی، بسکتبال، شنا و… حرفه‌ای هستند و نیاز به یادگیری و حتی مربی مجرب دارند و کار فکری زیادی را نیز می‌طلبند.

 

بنابر این ورزش‌های‌ امروزی تنها یک فعالیت جسمی ساده نیستند، بلکه توانایی‌های‌ پیچیدهٔ مغز را در کارهای گوناگون از جمله هماهنگی، چالاکی، درست عمل کردن و درست تصمیم گرفتن التیام می‌بخشد.

 

به گونه‌ای که دریک شخص غیر ورزشکار این توانایی‌های‌ مغز، خاموش می ماند و کم کم ذهن تنبل و سست میشود درنتیجه اینگونه افراد، بیشتر ترجیح می دهند در گوشه‌ای بنشینند ودر فکر فرو روند!

 

به طور کلی می توان گفت ورزش در کلیهٔ اجزای جسم و ذهن بدن ودر کلیهٔ مراحل زندگی انسان تأثیر غیر قابل انکار و به سزایی دارد.

 

 

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.


پسران

دختران