بدون مجموعه

چرا باید ریاضی بخوانیم؟‌


خلاصه :

باسلام خدمت شما در این مطلب شما را با شیوه تفکر تحلیلی و ابزار تقویت آن (ریاضی) آشنا می‌کنیم تا بدانید چرا ریاضی بخوانیم؟ و فایده مطالعه ریاضی در زندگی روزمره چیست؟ امیدوارم که این مطلب برای شما مفید باشد . 👇👇👇

چرا باید ریاضی بخوانیم؟ 

دلایل بسیار زیادی برای اینکه چرا ریاضی مهم است بیان شده‌است و هر کدام از آن‌ها به یکی از ابعاد مهم ریاضی‌خواندن تأکید کرده‌اند. من هم در اینجا شما را از زاویه جدیدی با چرایی و چگونگی ریاضی‌خواندن آشنا می‌کنم.

 

ترکیب دانسته های موجود برای رسیدن به دانش جدید 

تابه‌حال فکر کرده‌اید که چرا در یک دنیای دارای قوانین ثابت، ما روز به روز در حال پیشرفت و رسیدن به‌ راه‌حل‌های جدید هستیم؟

زیرا ما چه در علم و چه در زندگی روزمره، همواره از یک سری فرضیات شروع و به یک یا چند نتیجه دست‌ می‌یابیم. فرضیات را از علوم مختلف مانند فلسفه، زیست، شیمی، روان‌شناسی و فیزیک می‌گیریم و در نهایت آن‌ها را با قواعد ریاضی در کنار هم می‌گذاریم و به نتایج جدید می‌رسیم.

ورزش (آمادگی) ذهنی برای حل مشکلات احتمالی

  گاهی از دیگران می‌شنویم که ریاضی‌خواندن هیچ ارتباطی با دنیای واقعی ندارد و کمکی به حل مشکلات زندگی نمی‌کند؛ اما یک سوال: آیا رزمی‌کاران از مهارت‌شان در مواجهه با مشکلات روزمره استفاده می‌کنند؟ آیا تابه‌حال، هیچ‌کدام از مشکلات شما با ورزش کردن حل شده‌است؟ ورزش صرفا آمادگی جسمانی و روانی ما را برای مواجهه با مشکلات احتمالی افزایش می‌دهد. همان‌طور که ورزش‌کردن بدن و روان ما را سالم و ورزیده نگه‌ می‌دارد، ریاضی‌خواندن هم آمادگی ذهنی ما را برای حل مشکلات احتمالی افزایش می‌دهد.

بهبود توان مدیریت مالی 

یکی از مهم‌ترین اثرات ملموس ریاضی‌خواندن در زندگی روزمره، برقراری تعادل میان دخل ‌و خرج است. هرچه حسابگر بهتری باشیم، به‌احتمال کمتری بدهکار می‌شویم، زیرا درآمدها و هزینه‌های‌مان را بهتر مدیریت می‌کنیم. بنابراین، ریاضی‌خواندن باعث بهبود شرایط مالی ماخواهد شد.

افزایش قدرت پیش‌بینی رویدادها

در زندگی روزمره، ما مدام با احتمالات مختلف سروکار داریم و این احتمالات، انتخاب‌های مختلفی را سر راه ما قرار می‌دهند. مثلا اگر احتمال موفقیت در کار خاصی خیلی‌ کم باشد، پول و وقت‌مان را برایش هزینه نمی‌کنیم و به سراغ گزینه‌ها و احتمالات معقول‌تر می‌رویم. ‌

همگانی بودن و شکستن مرزها 

برای هر فردی در هر جای دنیا،  است. جهانی و همگانی‌بودن ریاضیات، یکی از دلایلی است که آن را به ابزاری قدرتمند و یکی از مهارت‌های اساسی زندگی تبدیل کرده‌است. طبیعت، نه در حرف بلکه در عمل، کاملا بر اساس اعداد و هندسه بنا نهاده شده‌است و برای کشف رمزورازهای همگانیش، داشتن مهارت‌های ریاضی ضروری است

کاربرد داشتن در همه رشته ‌ها و حرفه ها 

مهارت‌های ریاضی، تقریبا در همه رشته‌ها و مشاغل کاربرد دارند؛ اگرچه در برخی رشته‌ها و حرفه‌ها مانند معرفی رشته ریاضی فیزیک نمود بیشتری پیدا می‌کند. معمولا تصورمان از رشته‌هایی مانند هنر، دوری آن‌ها از محاسبات ریاضیاتی است؛ اما حتی در این رشته‌ها هم ذهن ریاضی بسیار تأثیرگذار است. به‌عنوان مثال، برای نواختن موسیقی باید بتوانیم نُت‌ها را با یک نظم منطقی و سلسله‌مراتبی در کنار هم بچینیم تا از تقارن و هماهنگی آن‌ها صدایی دلنشین ایجاد شود.

سخن پایانی

  اگرچه در نگاه اول ریاضی‌خواندن کاری بیهوده به‌ نظر می‌رسد، اما در نگاهی عمیق‌تر، پایه و اساس رشد فردی و اجتماعی ما انسان‌ها است.

باسلام
لطفا در نظرسنجی شرکت کنید
پسند فراموش نشود 😉❤️

برای ویرایش باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج پاسخ باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران