رویدادهای عمومی

بررسی اپلیکیشن پادکست ایرانی تی پاد


خلاصه :

در این مقاله، اپلیکیشن پادگیر فارسی تی‌پاد را بررسی خواهیم کرد که علاوه بر رقیب مستقیم کست باکس بودن، ادعا میکند از کست باکس بهتر است. در ادامه؛ صحت این ادعا را بررسی خواهیم کرد. ...

شاتل موبایل

در ادامه؛ صحت این ادعا را بررسی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

در ابتدا بهتر است که با مفهوم فید در دنیای پادکست آشنا شویم:

فید به پادکستر این امکان را میدهد که اپیزود جدید یا اطلاعات جدید در مورد پادکست خود را یک‌بار آپلود کرده تا بر روی سایر پلتفرم ها به شکل اتوماتیک منتشر شوند.

در این صورت، نیازی به آپلود دستی هر اپیزود روی تک تک پلتفرم ها مانند Spotify ، Apple Podcasts ،  Castbox و ... نیست.

تی‌پاد یا همان تهران پادکست سابق، اولین و (تا تاریخ انتشار این مقاله) تنها اپلیکیشن پادگیر ایرانی با بیش از 85 میلیون اپیزود قابل شنیدن است.

برای ورود میتوانید با اکانت گوگل خود وارد اپلیکیشن شوید و بعد از ورود، امکان انتخاب تِم و زبان برنامه را دارید.

نکته قابل توجه امکان انتخاب زبان انگلیسی است که به سرعت و بدون نیاز به خروج از اپ، محیط کاملا انگلیسی میشود و جالب اینکه حتی پیشنهادات هم انگلیسی میشوند. به نوعی که تشخیص فارسی بودن برنامه را دشوار می‌کند.

در ادامه با پیشنهادات سردبیر و معرفیِ پادکست شنیدنی در صفحه اصلی مواجه میشویم که از بهترین پادکست های فارسی انتخاب شده اند.

برای راستی آزمایی پادگیر بودن، کلمه ielts را جستجو کردیم و با تعداد بسیار زیادی پادکست ( 107 پادکست ) با محتوای ielts  روبرو شدیم که در نوع خود منحصر به فرد است.

اگر اهل پادکست باشید احتمالا با اپلیکیشن کست باکس آشنا هستید و باز هم احتمالا از تبلیغات زیاد آن خسته شده اید. یکی از مزایای تی‌پاد رایگان بودن آن است بدون هیچ گونه تبلیغات.

به نظر میرسد شعار تی‌پاد:

“با اپلیکیشن تهران پادکست، همه پادکست ها یکجا در دسترس شماست”

در عمل نیز فعلیت یافته و محقق شده است.

رابط کاربری تی‌پاد نیز یکی دیگر از نقاط قوت این اپلیکیشن به حساب می‌آید. به طوری که بدون شک با نصب و استفاده از این برنامه، از کار با آن لذت خواهید برد.

در گرافیک یک برنامه، دو موضوع حائز اهمیت است:

۱/ ظاهری برازنده و شکیل

۲/ گویا بودن رابط کاربری

که خوشبختانه این اپلیکیشن با انجام یک طراحی دقیق و پیاده‌سازی استانداردهای آن، موفق به داشتن هر دو مورد شده است. که این موضوع و ارائه‌ی یک تجربه‌ی شیرین از کار با برنامه، طبیعتا تعداد مخاطبین تی‌پاد را افزایش خواهد داد.

با وجود اینکه وبسایت تهران پادکست هم پادگیر است ولی به دلیل سینک نبودن با اپلیکیشن، به عنوان مثال نمیتوانیم ادامهء پادکست در حال پخش در اپلیکیشن را در سایت گوش کنیم. این موضوعی ست که در نسخه های بعدی باید مرتفع شود تا از این مزیت رقابتی نسبت به رقبا استفاده شود.

از قابلیت های این برنامه میتوان به:

● امکان سابسکرایب و دنبال کردن پادکست های مورد علاقه و اطلاع از اپیزودهای جدید

● دسترسی به بیش از 85 میلیون اپیزود

● به اشتراک گذاشتن اپیزودهای محبوب با دوستان

● مشاهده آمار لایک و تعداد شنوندهء هر اپیزود

● پیشنهادهای جذاب سردبیر و معرفی پادکست‌های شنیدنی

● مشاهدهء پادکست ها به شکل دسته بندی شده (پادکست تاریخی، کتاب و داستان، تقویت زبان انگلیسی، مادر و فرزند، پادکست‌های موسیقی محور، سینمایی، ادبی، موفقیت و توسعه فردی، روانشناسی، اقتصادی و کسب و کار، علمی، گفتگو محور و...)

● امکان دانلود و گوش کردن آفلاین

● دارای نسخه اندروید و iOS

● قابلیت ایجاد پلی‌لیست

● امکان Drive Mode (که با انتخاب آن کل صفحه به یک پلیر با دکمه های بزرگ تبدیل خواهد شد) به منظور رانندگی ایمن و راحت‌تر‌.

● امکان کامنت گذاشتن مخاطبان برای پادکستر و جواب دهی ایشان.

● مشاهدهء محبوب ترین، پرشنونده ترین و بیشترین دنبال کننده در هر ماه

جمع بندی:

تی‌پاد، به عنوان اپلیکیشنی نوپا، در اکثر بخش‌ها نمره قابل قبولی کسب کرده است و با توجه به دید بین المللی تیم توسعه دهندهء آن، امیدواریم در عرصه جهانی نیز، در مقابل رقبای قدرتمندی نظیر کست باکس سربلند بوده و نماینده ای شایسته برای کشور عزیزمان باشد.

بدیهی‌ست حمایت و معرفی پادکسترهای ایرانی از تی‌پاد ( با توجه به همکاری های دوطرفه و امکانات دیده شده برای پادکسترهای ایرانی ) میتواند در رشد و توسعهء هرچه‌بیشتر این اپلیکیشن فارسی، تاثیرگذار باشد.

لینک دانلود برنامه در گوگل پلی

لینک دانلود برنامه در مایکت

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران